Toon posts:

Notebook dan wel ibook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit in verband met school te overwegen om een notebook dan wel ibook aan te schaffen. Waarbij in de thuisituatie gewerkt gaat worden met een 20 inch widescreen tft. Verder wil ik dat hij ultra draagbaar en licht is. Dan kom je automatisch uit op een msi megabook of een ibook oid. Zelf vind ik de 12 inch schermen daarvan groot genoeg voor ondewerg.

Ik ben er echter nog niet uit wat een betere keuze is. Een ibook dan wel een x86 notebook. Ik wil em vooral gaan gebruiken voor het normale kantoorwerk (office etc). Daarnaast voor het volgende:
- Sketchup (renderen van demofilms etc)
- Photoshop
- Internetten
- Gamen behoeft niet de prioriteit.
- Externe 200gig hd word opslagschijf etc.

Wat is de beste keuze die ik kan maken? Mijn desktop gaat overigens dan vervangen worden door deze notebook met aparte tft dus.

Is het slim om te wachten op bijvoorbeeld op de intel core duo, die eventueel ook terecht zullen komen in de megabooks?

Mijn budget ligt om en nabij de 1000 euro, maar hoe minder hoe beter natuurlijk. Schermprijs niet meegenomen uiteraard.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

iBook is zeker een leuke keus, maar die gaat (zonder hacks) naar mijn weten niet in hoge resoluties. Dat moet je heel goed uitzoeken alvorens deze te overwegen :).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt ivm het widescreen tft? Daar heb ik idd nog niks over gelezen. Ik zal eens kijken op het apple talk gedeelte of er daar info over te krijgen is.

Dit is zeker belangrijk om mee te nemen in mijn overweging. Bedankt. ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

het enige nadeel van een iBook is dat het geen DVI poort heeft maar een analoge VGA-poort. Die is kunstmatig beperkt tot 1024 maar is met een screenhack op te voeren tot wat jij wilt.

Sja, dan is het maar net wat je zelf wilt. Wil je van windows af? Lijkt een 'veilig' OS je leuk? OSX surft erg lekker, doet photoshop ook prima en is met een extern scherm + HDD voldoende systeem om zichzelf staande te houden, dus als je open staat voor iets dat geen WinXP is, is OSX een aanrader: het werkt toch net iets soepeler (in de meeste gevallen).

Is het waard om te wachten op een nieuwe generatie iBook? Nope. Het wordt sowieso een gecastreerde Core Solo, heeft dan conversie-problemen qua software en last but not least, voor 1000 euro heb je toch echt een complete laptop die gewoon up-to-date is.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De keus tussen de x86-laptop en de iBook is wel vaker langsgekomen op GoT. Hoewel de keuze voor een laptop natuurlijk van de situatie afhangt, zijn de meeste dingen uit de oude topics toch wel relevant om nog door te nemen. Om er even een paar bij te halen:
[rml][ Laptop] Windows / OSX[/rml]
Apple Ibook goed alternatief als mobile laptop?
[rml][ Laptop] Ibook of Notebook[/rml]
Een iBook, waarom niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ze allemaal doornemen. Op dit moment gaat de neiging steeds meer uit naar een ibook. Gezien hetgeen ik tot nu toe gelezen heb.
Pagina: 1