Toon posts:

Raid op K8n pro-sli

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb 2 80 GB sata schijven en wil nu raid 0 gaan draaien, omdat toch een performence boost opgeeft.

Nu weet ik dus niet precies wat ik moet doen. Ik heb in de bios IDE/Sata raid ge-enabled.
Vervolgens krijg je dan een extra optie tijdens het opstarten van je computer.

Als je dan op F10 drukt kom je in de NForce raid utility. Je kan dan kiezen tussen de verschillende raid opties. Heb toen stripped gekozen omdat ik dat wil. Vervolgens moet je de 2 hardeschijven in een array zetten tot zo ver kom ik nog.

Doe ik het nog goed wat hier boven staat? zo ja?
Ik ga dan verder kom in de windows xp setup, maar dan ik heb een raid driver van het moederbord gedownload en dan op f6 gedrukt die driver geladen, maar dan kom ik bij de hardeschijven en zie ik 2 hardeschijven ipv 1. Dat is dus niet goed. Heb het ook zonder die diskette gedaan, maar ook het zelfde probleem.

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als de drives samen in één array staan is het goed. Zo te zien heb je het e.e.a. niet juist ingesteld en heb je 2 arrays aangemaakt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:20:
Als de drives samen in één array staan is het goed. Zo te zien heb je het e.e.a. niet juist ingesteld en heb je 2 arrays aangemaakt.
Natuurlijk ik kan me ook vergissen.Maar volgens mij heb ik het wel goed gedaan.
Na dat ik op F10 drukte krijg je die Nforce utility.
Vervolgens een leuke tabel.
Links een tabel met de titel free disks, daaronder staan me hardeschijven.
REcht een tabel met de titel array. Ik heb daar allebei mijn hardeschijven na toe geplaatst.

Vervolgens kan ik de array bekijken en zit er zo uit " Healty stripped 157 GB"
Maar ik kan de optie meegeven boot of niet boot? wat houdt dat precies in.

Zit er toch nog goed uit toch?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yep, dat is juist. Boot zal inhouden dat er van de array opgestart moet worden ja of nee. Moet dus op boot yes staan o.i.d.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt alvast zo ver.

Idd windows moet er van af opstarten dus staat op yes.
Maar dan ..... ik zie dan dus nog steeds 2 aparte disks in de windows setup!
Wat o wat doe ik nu fout.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik ken dit board niet en kan je helaas niet helpen. Even geduld hebben tot iemand anders je verder helpt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:41:
oke, bedankt alvast zo ver.

Idd windows moet er van af opstarten dus staat op yes.
Maar dan ..... ik zie dan dus nog steeds 2 aparte disks in de windows setup!
Wat o wat doe ik nu fout.
Uh in de bios ingesteld de schijven als Raid laten werken?

En in de Nvdia raid util worden ze wel goed gezien,, dan is het volgens mij alleen nog softwarematig :) Dus check je drivers, want als ik mijn nvidia drivers moet laden bij setup, zijn dat er 2.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:45:
[...]

Uh in de bios ingesteld de schijven als Raid laten werken?

En in de Nvdia raid util worden ze wel goed gezien,, dan is het volgens mij alleen nog softwarematig :) Dus check je drivers, want als ik mijn nvidia drivers moet laden bij setup, zijn dat er 2.
Jep in de bios staat bij sata dat het raid is. En als ik mijn diskette er in moet doen zie ik een storrage driver en een raid driver. Ik dacht dat ik alleen de raid driver moet nemen. Maar zoals ik jouw hoor. Zit dan daar de fout??

Verwijderd

Je moet ze allebei nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Damm stom stom :S

Zit ik daar nu uren over te klooien. Maar ja ik ga het morgen weer proberen. Net me pc uit wanhoop maar weer normaal geinstalleerd.

Ik hoop eigenlijk stiekem dat dat het probleem is. Het kan niets anders zijn toch?

Alvast bedankt voor je snelle replys

laters
(K)

Verwijderd

Er staat ook bij de installatie *Required* als je de drivers selecteert, dus dan heb je volgens mij niet helemaal goed opgelet :P

Maar goed, post ook gelijk of het gelukt is :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:27:
Er staat ook bij de installatie *Required* als je de drivers selecteert, dus dan heb je volgens mij niet helemaal goed opgelet :P

Maar goed, post ook gelijk of het gelukt is :)
Ik sta morgen wat eerder op om dat te fixen, ben nu wel heel benieuwd namelijk. Heb ook geleerd eerst image maken : 8)
Ik laat het je weten

Verwijderd

Je kan ook even de RAID installatie handleiding van Gigabyte er op na slaan 8)

Zelf heb ik ook een K8n pro sli bord met twee HD's in RAID(0), werkt als een trein. succes

Verwijderd

Topicstarter
Oke, setup is nu aan het formatteren. Zie nu in windows setup 1 hardeschijf >:)
Dus op dit moment ziet het er allemaal goed uit.

Allemaal bedankt tot zo ver.
Pagina: 1