Toon posts:

Harde schijven laden extreem veel in mijn pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Seagate Barricuda 7200.7 IDE schijf, en deze vond ik erg langzaam worden waardoor ik een nieuwe SATAII schijf kocht (Samsung Spinpoint SP250C).
Nu ik ook hier Windows op heb staan heb ik datzelfde gevoel nog altijd waaruit blijkt dat de oorzaak dus niet bij de schijven ligt. Als ik beide schijven test met diagnostische progjes geven ze ook geen errors, en de juiste snelheden die bij de schijven horen.
Toch is er iets niet helemaal goed, en dat blijkt uit de volgende waarnemingen:

* Heel af en toe blijft de schijf "hangen"in het bootscherm (zwart met logo en laadbalk) van windows XP. De schijf knippert dan in 1 ritme en gaat niet verder naar Windows (very strange). Een reboot helpt.

* In Windows maakt de schijf veel geluid en laadt hij langer dan zou moeten om bv alleen maar Internet Explorer te laden. Soms gaat het wel snel.

* In bepaalde spellen heb ik ook framedrops en op die momenten knippert het lampje vd harde schijf ook.

* In 3d Mark 06 haal ik met mijn configuratie (zie link onderaan) "maar" 4709 punten, geen idee of dit normaal is maar ik zag op de site van futuremark gasten met dezelfde configuratie en met 7000 punten of meer.

Ik heb al een nieuwe cpu en gpu (en hd ) dus daar ligt het niet aan , want ik had het ook al voor de nieuwe hardware.

De enige oorzaken die ik nog kan bedenken is dat ik een sata schijf en ide schijf tegelijk gebruik, hoewel me dat ook raar lijkt.. of er moet iets met het moederbord/voeding zijn maja daar kom je natuurlijk nooit achter, alleen door nieuwe te kopen :P .

Ik gebruik trouwens de NFORCE 6.85 drivers. Had ook daarvan de IDE SW drivers maar die heb ik er nu afgegooit maar merk geen verschil.

Oh ik had trouwens ook nog het geheugen eruit gevist en er anderen in gedaan. Same prob.

Tis een beetje een chaotisch verhaal, maar hoop dat iemand met ideeen kan komen die ik nog kan proberen, want zou het niet meer weten.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:50:
.. of er moet iets met het moederbord/voeding zijn maja daar kom je natuurlijk nooit achter, alleen door nieuwe te kopen :P .
Dat is niet helemaal waar. Je zou eens je voltages kunnen meten. Wellicht geeft je voeding gewoon te weinig power om alles tegelijk behoorlijk te kunnen draaien.

Daarbij denk ik dat we er meer aan hebben als je wat uitgebreidere specs post van je systeem.

Welke diagnostische programma's heb je reeds gebruikt ? Ook al die van de fabrikanten zelf?

En heb je al gezocht of je moederbord toevallig conflicten geeft met die merken harde schijven ?

En heb je het bijvoorbeeld ook als je geen windows, maar een distro van linux oid boot ? (knoppix, ubuntu , suse e.d. hebben allemaal Live-CD's waarmee je kunt testen )

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Khaine666 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Daarbij denk ik dat we er meer aan hebben als je wat uitgebreidere specs post van je systeem.
Check z'n signature ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt signatures aan of uit zetten in je voorkeuze. Het neerzetten van de complete hardware is dus noodzakelijk en maakt deel uit van een goede topicstart. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Everest resultaten

Temperaturen
Moederbord 38 °C (100 °F)
CPU 38 °C (100 °F)
GPU 52 °C (126 °F)
GPU omgeving 39 °C (102 °F)
Seagate ST3200822A 39 °C (102 °F)
SAMSUNG SP2504C 38 °C (100 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1298 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.36 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.03 V
+12 V 11.97 V
+5 V Standby 4.84 V
VBAT Batterij 3.07 V
GPU Vcc 3.36 V

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:19:
[...]

Je kunt signatures aan of uit zetten in je voorkeuze. Het neerzetten van de complete hardware is dus noodzakelijk en maakt deel uit van een goede topicstart. :)
tja zit wat in, maar dan moet je bij elke post weer je specs gaan vermelden. Ik heb onder home ook een link naar de specs dus dat geef ik dan wel aan voortaan ;) .
btw hij heeft zelf ook een signature, dus volgens mij heppie ut over het hoofd gezien :9
Pagina: 1