[XP Pro] standaard wachtwoord workgroup

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een oud servertje gekregen met XP Pro er op, en via degene waar ik hem van heb het wachtwoord achterhaald. omdat ik het wachtwoord niet kon veranderen in de oorspronkelijke instellingen, heb ik met zijn huld hem in een workgroup geplaatst (softwarematig). Het probleem is nu dat we geen tijd hadden om het na te kijken, en hij nu nog steeds om een wachtwoord vraagt. Dit is alleen niet hetzelfde wachtwoord als de originele.. weet iemand de standaard user/pass combi van een nieuwe workgroup??

Verwijderd

Na 4 keer lezen snap ik het nog niet, waar vraagt hij om een wachtwoord ?

• d0rk
na het opstarten van winXP, voordat ik het bureaublad krijg

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Standaard heeft XP installatie geen wachtwoorden..

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Dat is gewoon het windows wachtwoord. Is geen standaard voor.

Bedoel je soms een domein-wachtwoord? Ook daar is geen standaard voor.. Formatteren maar, of via andere wegen het wachtwoord resetten (die ik hier niet ga posten, weet niet of het wel zo legaal is :X)

Verwijderd

d0rk schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:41:
na het opstarten van winXP, voordat ik het bureaublad krijg
Je hebt hem dus vanaf een domein in een werkgroep geplaatst maar je weet de lokale login/wachtwoorden niet ?

[edit]
Dat kun je hier idd beter niet posten maar google is je vriend. Herinstalleren is natuurlijk de makkelijkste oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 21:46 ]

Verwijderd

d0rk schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:36:
.. weet iemand de standaard user/pass combi van een nieuwe workgroup??
Ja hoor, dat is administrator of beheerder zonder wachtwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:54:
[...]

Ja hoor, dat is administrator of beheerder zonder wachtwoord
Ik heb nog nooit een windows gehad met als hoofd account 'beheerder' maar voor de rest is dit wel het beste antwoord :Y)

• d0rk
Dit heb ik al geprobeerd, en helaas werkt dit niet.. Ik snap dat jullie me waarschijnlijk niet verder kunnen helpen met dit probleem, omdat het ontwijken van een wachtwoord grenst aan illegaal, maar alsnog bedankt voor de genomen moeite..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je die bak toch al voor je neus hebt staan:
google maar op password reset NT.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:23:
[...]

Ik heb nog nooit een windows gehad met als hoofd account 'beheerder' maar voor de rest is dit wel het beste antwoord :Y)
De nederlandse versies van windows NT hebben ipv een 'administrator' een 'beheerder' account.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NT4 nederlands ... nachtmerries van die rampenzooi.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Gelukkig is NT4 voor mijn tijd ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 23:02 ]

Pagina: 1