LCD tv en dan videootjes kijken vanaf je notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 23:04
ik heb een vraag

Mijn vader heeft vandaag zijn LCD ontvangen die hij gewonnen heeft met een wedstrijd. Nu heb ik mijn Notebook op de LCD tv aangesloten en ik kan dus gewoon op die LCD internetten via een kabel die loopt tussen de notebook en LCD.

Ik kan alleen geen videootjes bekijken bijv de nieuwste trailer van Ghost Recon AW. Ik zie dan wel op de notebook de trailer maar op de LCD niet :S Ik neem aan dat ik iets fout doe??

Ik kan namelijk wel DVD kijken als ik een DVDtje in de notebook doe en dan op de LCD meekijk.

maar goed ik dwaal af, wat doe ik fout of kan het gewoon simpelweg niet?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Waarschijnlijk sluit je je notebook aan via de verkeerde video aansluiting. Als het s-video is dan moet je player daar meestal speciale support voor hebben. De DVD speler heeft dat, je andere player mischien niet of je moet er wat speciaals voor instellen (meestal via je drivers). Kijk eens naar je overlay settings oid.

Beter is om de boel gewoon via de DVI aansluiting aan te sluiten. Dan heb je (veel!) beter beeld EN geen gezeik met virtuele derde beeldschermen en clone mode etc.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Waarschijnlijk heeft TS zijn notebook geen DVI. En waarschijnlijk moet je de LCD instellen als primaire monitor..

• cypress3d
ik heb de Acer Ferrari 4005WLMi notebook dus die heeft dat wel. Ik heb em nu aangesloten via VGA gewoon. maar hij kan ook met HDMI. Ik heb die kabel nog niet, dus moet het wel via deze analoge weg. kan het daaraan liggen?

• flowerp
cypress3d schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:17:
ik heb de Acer Ferrari 4005WLMi notebook dus die heeft dat wel. Ik heb em nu aangesloten via VGA gewoon. maar hij kan ook met HDMI. Ik heb die kabel nog niet, dus moet het wel via deze analoge weg. kan het daaraan liggen?
Hmmm... nee dat lijkt me stug. S-video doet vaak moeilijk (eigenlijk alles wat als TV out gelabeld is doet moeilijk), maar VGA heeft die problemen niet. Analoog / digitaal is hier dan niet belangrijk.

Je vermeld niet welk OS je gebruikt, maar ik neem maar even aan dat het dan Linux is. In Linux kun je beter niet Xinerama ingeschakeld hebben staan (voor dual screen) omdat dan vele hardware acceleratie dingen niet meer werken. Als je Windows gebruikt moet je je losse LCD scherm als 'primary' instellen. In beide Operating Systems kun je ook nog proberen helemaal geen 2de scherm te activeren. Vaak zal dan automatisch cloning geactiveerd weren. Zet de resolutie dan op de native resolutie van je losse scherm.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• cypress3d
flowerp schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:57:
[...]

Hmmm... nee dat lijkt me stug. S-video doet vaak moeilijk (eigenlijk alles wat als TV out gelabeld is doet moeilijk), maar VGA heeft die problemen niet. Analoog / digitaal is hier dan niet belangrijk.

Je vermeld niet welk OS je gebruikt, maar ik neem maar even aan dat het dan Linux is. In Linux kun je beter niet Xinerama ingeschakeld hebben staan (voor dual screen) omdat dan vele hardware acceleratie dingen niet meer werken. Als je Windows gebruikt moet je je losse LCD scherm als 'primary' instellen. In beide Operating Systems kun je ook nog proberen helemaal geen 2de scherm te activeren. Vaak zal dan automatisch cloning geactiveerd weren. Zet de resolutie dan op de native resolutie van je losse scherm.
nee win xp prof

• flowerp
Nja, dan dus alleen het primary screen en cloning verhaal ;) Kijk maar eens bij je monitor instellingen welke van je schermen nu als primary staat. Ik gok erop dat dat je interne scherm is.

Verwijderd

Nou, ik heb veel antwoorden gelezen, maar de juiste zit er niet bij. Of de electronica moet sterk gewijzigd zijn de laatste 5 jaar, maar goed; Als volgt;
Deze situatie is niet nieuw. Allereerst is met je computer of de LCD-tv niks mee aan de hand.
Het is slechts zo dat de meeste DVD spelers onder Windows geen DVD ouput via een tweede monitor ondersteunen. Of dat nou via de 15pin VGA poort is, of via je TVout of DVI-poort. Maakt allemaal niks uit. Heeft alles te maken met commercie.

Als het nog bestaat (ik hou me er niet meer zo mee bezig lately) dan moet je een oude Power DVD eens evalueren. Ik heb zelf ooit een versie geinstalleerd ( ergens in 2002) die wel de TV-out chip aanstuurde voor de tweede monitor. Dat was in combinatie met een Geforce MX2 kaart destijds en kon gewoon een dvd bekijken op m'n televisie die op de PC draaide !

Vraag me niet welke versie van Power DVD dat was. Vraag een beetje rond of zoek eens op internet naar een gekraakte versie.
Begin anders hier;
http://www.digital-digest...s/powerdvd_40_review.html

suc6

• flowerp
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:36:
Het is slechts zo dat de meeste DVD spelers onder Windows geen DVD ouput via een tweede monitor ondersteunen.
Maar wat Windows beschouwt als '2de' monitor en als '1ste' monitor regel je juist met de primary instelling ;)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Inderdaad het heeft met je beeldscherm instellingen te maken, als je dan op geavanceerd drukt kun je de schermen wisselen en allerlei toestanden instellen.

Verwijderd

Zorg ervoor dat je "Volledig Scherm-apparaat" op "Secundair Beeldscherm" staat oid. Als je geen Nvidia kaart hebt, dan moet je ff met je overlay instellingen rommelen..

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 20:18
Zet hardwareversnelling eens uit.
Dan zou de video op beide schermen te zien moeten zijn.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

flowerp schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:04:
[...]

Maar wat Windows beschouwt als '2de' monitor en als '1ste' monitor regel je juist met de primary instelling ;)
Dat is juist. Via je Windows / Beeldscherminstellingen kun je van alles doen met je primary en secundary scherm, echter zodra je een Software DVD player start of via NERO of voor mij part Windows Media player, dan overruled dit stuk software de eerdere windows instelling die je maakte voor je secundary scherm. Dus, je kan blijven instellen tot je een ons weegt; of je installeert een DVD player die de zaak niet overruled ! Met PowerDVD was ik enkele jaren terug daar zeer succesvol mee.

greetz
Ron

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 22:16

aapelite

Do the kirby!

Zelfde probleem gehad, ik gebruik nu windvd 5, deze doet het wel goed, met oudere versies van windvd en powerdvd had ik gek genoeg weer geen succes.

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:24:
[...]

Dat is juist. Via je Windows / Beeldscherminstellingen kun je van alles doen met je primary en secundary scherm, echter zodra je een Software DVD player start of via NERO of voor mij part Windows Media player, dan overruled dit stuk software de eerdere windows instelling die je maakte voor je secundary scherm.
Hmmm... een stuk software gaat natuurlijk niet zomaar wat uitzichzelf bepalen. Het vraagt een beeldscherm (surface) op bij het OS en die geeft dat terug. Ergens moet toch ingesteld staan wat het OS bij een dergelijke vraag terug geeft. Software kan niet de 'echte' primaire uitgang raden, want vanuit het gezichtspunt van de software is er geen 'echt' en 'nep.

Mischien dat er in de bios van het notebook nog de "startup sequence" van de uitgangen ingesteld kan worden. Soms kan dat. Als je dan in Windows ook nog je externe scherm als primair insteld, dan reboot en checked of het nog steeds als primair staat dan lijkt het me stug dat software kan detecten dat het secundaire scherm vroeger het primaire was...

Hoe zou software dit dan moeten doen? Waar in de win32 API zit dan een getUserHistoryScreenChanges() oid ????

• cypress3d
het werkt al goed, ik moest idd eerst het display MAIN maken en toen werkte het. Nu heb ik echter weer een probleempje... Als ik mijn notebook via VGA kabel naar LCD tv aansluit krijg ik gewoon beeld en werkt prima. Ik wil echter graag DVI aansluiten omdat dat het beeld verbeterd, maar als ik deze aansluit op zowel de LCD als notebook krijg ik totaal geen beeld :S wat kan hiervan de oorzaak zijn ??

• flowerp
cypress3d schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:48:
het werkt al goed, ik moest idd eerst het display MAIN maken en toen werkte het.
Met MAIN bedoel je dus primary he? Inderdaad dus wat ik en een paar andere al dachten ;)
Ik wil echter graag DVI aansluiten omdat dat het beeld verbeterd, maar als ik deze aansluit op zowel de LCD als notebook krijg ik totaal geen beeld :S wat kan hiervan de oorzaak zijn ??
Vaak hebben de drivers in het vendor specificieke gedeelte wat opties zitten op bepaalde uitgangen aan of uit te zetten. Ik zou daar eens gaan kijken. Meestal werkt het echter gewoon als VGA ook werkt. Ik neem aan dat je nu VGA via een DVI to DSUB convertor had aangesloten? Het kan ook zijn dat je op je LCD scherm van ingang kunt wisselen en dat je die expliciet op DVI moet zetten.

• cypress3d
flowerp schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:58:
[...]

Met MAIN bedoel je dus primary he? Inderdaad dus wat ik en een paar andere al dachten ;)

[...]

Vaak hebben de drivers in het vendor specificieke gedeelte wat opties zitten op bepaalde uitgangen aan of uit te zetten. Ik zou daar eens gaan kijken. Meestal werkt het echter gewoon als VGA ook werkt. Ik neem aan dat je nu VGA via een DVI to DSUB convertor had aangesloten? Het kan ook zijn dat je op je LCD scherm van ingang kunt wisselen en dat je die expliciet op DVI moet zetten.
nee, ik had de notebook gewoon rechtstreeks aangesloten met vga to vga. Dus vga stekker in notebook en andere kant vga stekker in de LCD. Maar ik heb het dus nog steeds niet voor elkaar gekregen. Zal het beeld op de LCD echt scherper worden wanneer je DVI gebruikt?

• flowerp
Of het beeld via DVI scherper wordt hangt af van LCD en van de resolutie. Draai je 1600*1200 of groter dan is het zeker ja. Voor lagere resoluties is het twijfelachtig. Een goede LCD kan tegenwoordig uitstekend synchen en converteren zodat je het amper ziet. Blijft een beetje het idee dat er een paar totaal overbodige conversies op je signaal gedaan worden. Maar ja, als je het niet ziet maakt het niet uit he? ;)

Dus, bij een mindere LCD kan het een enorm verschil maken terwijl het bij een hele goede en/of moderne LCD amper tot geen zichtbare verbetering geeft. Dit lijkt een beetje andersom als wat mensen vaak denken, dat goede kabels alleen bij betere schermen de moeite waard zijn. Maar het punt is dus dat goede schermen electronica hebben om van een minder signaal nog wat te maken, terwijl mindere schermen dat niet hebben en het dus meer van een goede kabel moeten hebben.

Maar je hebt dus een aparte VGA en DVI uitgang op je laptop? Dat zie je toch niet vaak. Meestal zit VGA gewoon IN de DVI plug (DVI-I) en haal je dat er met een omvorm stekkertje weer uit.

Verwijderd

wat een gedoe om een opzoekvraag.

je hebt een bepaalde aansluiting, je hebt een bepaalde videokaart, je hebt een bepaalde instelling (primary/secondary)

met deze drie woorden (bijvoorbeeld dus svideo/x700/secondary monitor) kom je in google heel ver

lijkt me duidelijk...
Pagina: 1