Ik zat net op mijn router te kijken. Een WRT54G router. En het viel mij op dat bij de DHCP Active IP Table. (Waar dus pc staan die een DHCP IP gekregen hebben) En daar stond ineens drie 3 keer Detective onder elkaar. Elk een ander ip. Heeft iemand dit eerder gehad? Wat het precies zou kunnen zijn? De zoekmeuk werkte ook niet helaas
Is je wireless lan beveiligd?
Zo niet dan kan het zijn dat er mensen zijn ingelogged op jouw wireless netwerk. En dan krijgen ze dus een IP van de DHCP server.
Zo niet dan kan het zijn dat er mensen zijn ingelogged op jouw wireless netwerk. En dan krijgen ze dus een IP van de DHCP server.
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Ja, die is beveiligd. Ik woon in middle of notingBart schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:25:
Is je wireless lan beveiligd?
Zijn de mac-adressen van die pc's hetzelfde?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Shit niet op gelet, heb ze direct gedelete. Wat stom van me
Volgens mij wel. Het waren 3 onder elkaar. Als ik ze probeerde te pingen kwam er niets. Ook met LookAtLan heeft niets uitgehaald.
Edit:
detective 10.0.0.109 e9:eb:b3:a6:db:3c 23:57:05
Dit zie ik nu staan. 1 keer maar, een ping helpt ook niet.
Volgens mij wel. Het waren 3 onder elkaar. Als ik ze probeerde te pingen kwam er niets. Ook met LookAtLan heeft niets uitgehaald.
Edit:
detective 10.0.0.109 e9:eb:b3:a6:db:3c 23:57:05
Dit zie ik nu staan. 1 keer maar, een ping helpt ook niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Webcrusader op 10-02-2006 21:57 ]
Kan mijn ander bericht niet aanpassen dus maar zo.
Heb het probleem gevonden. Is namelijk de server die op windows 2003 draait. Zodra ik een rol wil toevoegen, bijvoorbeeld terminal server installeren. Dan zoekt hij het netwerk. En dat ziet de router als een computer. En krijgt dus een nieuw ip
detective
Heb het probleem gevonden. Is namelijk de server die op windows 2003 draait. Zodra ik een rol wil toevoegen, bijvoorbeeld terminal server installeren. Dan zoekt hij het netwerk. En dat ziet de router als een computer. En krijgt dus een nieuw ip
detective
Het is 24-2-2008 en het zweet is me zojuist uitgebroken. Nieuwe NIC op mijn aftandse file server gezet, dhcp testen, fout, k*t. Ik bekijk de client list van mijn gateway (ook een WRT54G) en zie een hele enge client genaamd 'detective' met MAC e9:eb:b3:a6:db:3c, ik schrik me rot. Eerst dacht ik aan een huisgenoot die zijn naam had veranderd in iets creepies. Kan me nog de dag herinneren dat ik mijn naam had veranderd in 3v1LH@Cker ofzo en dat er een netwerkbeheerder binnen 5 minuten naar het einde van de kabel kwam gelopen om te kijken wie zijn computertje er aan geprikt had.
[shit ik had eigenlijk zin om een spannend verhaal te schrijven, maar heb toch geen zin meer]
Maar toen begon ik toch wel iets anders k*ts te vermoeden, namelijk een hackert. Nu snap ik dat googlen op MAC normaal geen zin heeft, maar gelukkig probeerde ik het toch en kwam ik hier terecht. Windows server 2003 maar eens nader inspecteren.
Tnx google en tweakers
[shit ik had eigenlijk zin om een spannend verhaal te schrijven, maar heb toch geen zin meer]
Maar toen begon ik toch wel iets anders k*ts te vermoeden, namelijk een hackert. Nu snap ik dat googlen op MAC normaal geen zin heeft, maar gelukkig probeerde ik het toch en kwam ik hier terecht. Windows server 2003 maar eens nader inspecteren.
Tnx google en tweakers
Fantastisch, maar had je daarvoor het oude topic omhoog moeten schopppen 
Overigens kan je ook een verhaal schrijven zonder "K*t" en "shit".
Overigens kan je ook een verhaal schrijven zonder "K*t" en "shit".
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()