Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
Was lekker world of warcraft aan het spelen, totdat mijn beeldscherm ineens uitviel. Terwijl ik mijn geluid door hoorde gaan, ik besloot om hem maar te resetten omdat ik het beeldscherm op geen manier weer terug kreeg.

Na de reboot dacht ik eens even wat te gaan lezen op internet en ineens zag ik dat ik mijn muis niet meer kon bewegen na zo'n 10 minuten computeren na de reboot. Vervolgens valt mijn beeldscherm uit en 10 seconden erna ook mijn computer.

Daarna restart ik mijn computer en kan ik niet eens mijn naam aanklikken in het inlog scherm of er gebeurd weer precies hetzelfde. Heb mijn computer even uitgezet en toen ik na een half uurtje weer kwam kijken kon ik dus weer 10 minuten computer en vervolgens begon begon het gezeik weer opnieuw.

Met internetten houd hij het ongeveer 10 minuten vol en als ik een spelletje opstart loopt hij direct vast.

Heb een Sapphire Radeon 9800 Pro, heb de temperaturen niet kunnen meten kon zo snel niet een programma'tje vinden. Zou iemand mij de link kunnen geven?

Ik heb er erg veel verstand van, maar dit lijkt mij een videokaart die te warm wordt, maar zou graag suggesties horen wat het zou kunnen zijn. Kreeg vanmiddag trouwens niet een reboot maar allemaal zwarte strepen over het beeldscherm en de kleuren andersom.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op een 9800 Pro zit geen temperatuur sensor, dus meten gaat moeilijk. Maar je zou ns kunnen kijken of de fan het nog doet, of even met je hand bij de kaart voelen of hij ook daadwerkelijk te warm wordt.

Verwijderd

Haal je systeem kast eens open, en kijk of ie dan nog uitvalt!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Idd. kast open fan ertegenaan ... toch iets waar je zelf wel op kunt komen als 'tweaker' ...

Maar ik denk iig. ook dat je fan dood is ofzo.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik heb het probleem gevonden, het fannetje is dus inderdaad kapot. Is er een manier om dit zelf te repareren? Heb hem al proberen zachtjes rond te draaien, dat ging wat stroef maar het kon wel. Na het aanzetten blijf hij toch stil staan.

Als er niet echt een oplossing voor is ga ik wel terug naar de winkel, ik heb nog een jaar garantie.

Edit / Zelfs met de systeemkast open valt hij nog uit.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeShooter op 11-02-2006 10:26 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 02:24
Hoeveel kost zo'n fannetje, 5 euro? :| :/ Voor een 9800 PRO zal dit niet zo duur zijn toch.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:22:
Hoeveel kost zo'n fannetje, 5 euro? :| :/ Voor een 9800 PRO zal dit niet zo duur zijn toch.
Daar heb je toch garantie voor, wrm moeilijk doen als het makkelijk kan...

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 21:56

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zolang je nog garantie hebt is het beter om het te laten fixen, i.p.v. zelf je fan te vervangen, want dan ben je je garantie kwijt als er iets mis gaat.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Het stickertje onder op het vinnetje kan je ook los maken en daar wat olie in doen.. vaak is t vinnetje droog gedraaid...

Wat kan helpen bij een oplossing is erg creatief zijn :P en een houtje touwtje oplossing werkt vaak erg goed meer is wat minder degelijk..

denk er wel bij na dat je garantie dan waarsch, weg is.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:36:
Het stickertje onder op het vinnetje kan je ook los maken en daar wat olie in doen.. vaak is t vinnetje droog gedraaid...

Wat kan helpen bij een oplossing is erg creatief zijn :P en een houtje touwtje oplossing werkt vaak erg goed meer is wat minder degelijk..

denk er wel bij na dat je garantie dan waarsch, weg is.
en dat is het punt waar de schoen knelt, als hij nu al door de tehete temperaturen in de soep is gedraaid?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1