Ik heb 2 systemen waar ik een gbit verbinding tussen heb aangelegd.
Maar bij het verplaatsen van bestanden van PC1 naar de C schijf van PC2, krijg ik snelheden van 1mb/s naar 10mb/s naar 500kb/s naar 1mb/s naar 700kb/s enz.
Nou komt dit alleen voor Van en Naar die C partitie, maar waardoor?
Als ik bestanden verplaats van PC1 naar PC2 naar de D partitie krijg ik iets betere resultaten, maar nogsteeds niet zoals het hoort:
hierbij krijg ik snelheden van 25mb/s naar 12mb/s naar 20mb/s naar 13mb/s enz.
Andersom krijg ik van PC2 naar PC1 snelheden van: 30mb/s naar 28mb/s naar 15mb/s naar 30mb/s..
Dat laatste lijkt me nog het best inde buurt te komen van hoe het zou horen??!
Nou heb ik ook nog een Onboard gbit lan (nvidia) op PC1 zitten, hiermee krijg ik op die C schijf weer dezelfde problemen, en naar de D schijf krijg ik wederom de haperingen 35mb/s 5mb/s 35mb/s 5mb/s.
Andersom echter, van PC2 naar PC1 krijg ik een redelijk constante snelheid van 25-30-25-30.
~ Ik heb op alle netwerkkaarten 1000/full duplex ingesteld, en jumbo frames aangezet op 2KB MTU.
~ Zonder Jumbo frames is de snelheidswisseling hetzelfde, maar dan een 5tal MB/s langzamer..
~ Ik heb de netwerkkaarten al in andere pci slots geprobeert.
~ Ik gebruik cat5E bekabeling (meerdere kabels geprobeert)
~ Ik heb op pc1 in de pci slots nog een 100mbit kaart voor internet zitten en een tvkaart.
~ PC2 heeft verder niks in de pci slots.
~ PC1 is een MSI K8N Neo platinum, 2Ghz amd64
~ PC2 is een Asus a7s8x, 1.8Ghz athlonXP
Sorry voor het lange verhaal, hoop dat het duidelijk genoeg is.
ik heb al uren gegoogled, en op got gezocht, maar kwam niks tegen dat op mijn situatie leek.
Vragen zijn dus;
waarom haal ik van die enorm wisselende snelheden.
en waarom is dit zo extreem op vooral de c schijf van pc2.
Maar bij het verplaatsen van bestanden van PC1 naar de C schijf van PC2, krijg ik snelheden van 1mb/s naar 10mb/s naar 500kb/s naar 1mb/s naar 700kb/s enz.
Nou komt dit alleen voor Van en Naar die C partitie, maar waardoor?
Als ik bestanden verplaats van PC1 naar PC2 naar de D partitie krijg ik iets betere resultaten, maar nogsteeds niet zoals het hoort:
hierbij krijg ik snelheden van 25mb/s naar 12mb/s naar 20mb/s naar 13mb/s enz.
Andersom krijg ik van PC2 naar PC1 snelheden van: 30mb/s naar 28mb/s naar 15mb/s naar 30mb/s..
Dat laatste lijkt me nog het best inde buurt te komen van hoe het zou horen??!
Nou heb ik ook nog een Onboard gbit lan (nvidia) op PC1 zitten, hiermee krijg ik op die C schijf weer dezelfde problemen, en naar de D schijf krijg ik wederom de haperingen 35mb/s 5mb/s 35mb/s 5mb/s.
Andersom echter, van PC2 naar PC1 krijg ik een redelijk constante snelheid van 25-30-25-30.
~ Ik heb op alle netwerkkaarten 1000/full duplex ingesteld, en jumbo frames aangezet op 2KB MTU.
~ Zonder Jumbo frames is de snelheidswisseling hetzelfde, maar dan een 5tal MB/s langzamer..
~ Ik heb de netwerkkaarten al in andere pci slots geprobeert.
~ Ik gebruik cat5E bekabeling (meerdere kabels geprobeert)
~ Ik heb op pc1 in de pci slots nog een 100mbit kaart voor internet zitten en een tvkaart.
~ PC2 heeft verder niks in de pci slots.
~ PC1 is een MSI K8N Neo platinum, 2Ghz amd64
~ PC2 is een Asus a7s8x, 1.8Ghz athlonXP
Sorry voor het lange verhaal, hoop dat het duidelijk genoeg is.
ik heb al uren gegoogled, en op got gezocht, maar kwam niks tegen dat op mijn situatie leek.
Vragen zijn dus;
waarom haal ik van die enorm wisselende snelheden.
en waarom is dit zo extreem op vooral de c schijf van pc2.
Chello is cool SPECS (in aanbouw..)