Toon posts:

AMD die vastloopt tijdens 3D spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus KT7/KT7-RAID moederbord met een VIA Apollo KT133 chipset.
Mijn processor is een Socket A Thunderbird van 800 MHz van AMD .
De grafische kaart is ook van Asus type AGP-V6800 Deluxe met een NVIDIA
GeForce256 DDR chip.
Als geluidskaart gebruik ik de Creative SB Live. Een Joystick van Logitech en is van het type Wingman Digital Extreme.
Heeft iemand een idee hoe dat kreng steeds vastloopt????

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

search ne keer, eerst naar uw moederbordje want daar klopt iets nie mee denk ik zo

Verwijderd

Wat voor een OS?

Verwijderd

Topicstarter
Met windows 98 2e editie als os

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Te weinig voeding?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Zou ie met te weinig voeding niet altijd vastlopen? Hij schijnt het alleen bij spelletjes te doen......

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je spelletjes gaat spelen gaat je kaart hader werken denk ik, en dan komt 'ie stroom tekort.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zou een 300 Watt aanraden met een AMD en een Geforce.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er een 300 watt voeding in...maar ik ga dit checken vanavond direct checken. Kun je met de bios ook nog iets opkrikken aan de voeding??

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Was bij mij ook zo. Windows/progs geen enkel probleem, maar games liepen binnen 5 minuten vast. Opgelost met een driverupdate voor de grafische kaart.
Dat zou ik dus als eerste proberen.

Verder is het aan te raden om je SB Live! in het vierde pci-slot vanaf de AGP-poort te doen.

(Heb overigens Abit KT7-raid met Hercules G-force2MX)

Verwijderd

Yep dit probleem had ik ook.. ff andere drivers voor je videokaart proberen. en de eerste pci slot vrijlaten.
ik had fast writes in de settings van me bios (mobo) uitgezet.. nu heb ik helemaal geen problemen meer.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Anders AGP eens op 2x zetten.

Verwijderd

had ik ook : driverprobleem

bij AMD zelf staan er een paar en bij asus de rest.

Effe updaten en gaan met die banaan :9

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je VIA 4-in-1 4.25 (of hoger) drivers wel geinstalleerd? En een 300watt voeding? Zonder die VIA drivers kan je de boel wel vergeten en 300watt voeding is ook niet verkeerd.

Probeer ook es de Nvidia Detonator 6.47 drivers ipv die ASUS bagger. (Heb zelf een V7700 Dlx en vind ASUS driver support echt.. SLECHT!!! :( )

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

en de mobo-drivers EERST, eerst de via drivers installeren, direct na windows. Anders gaat het mis...:(

Verwijderd

ik heb/had het ook
(zie specs onderaan)

liep nonstop vast in 3d games
met detonator 6.62 WHQL liep ie gister 4 uur lang als een zonnetje, en vanmiddag liepie ook 2 uur prima, maar daarnet na 10 minuten UT weer een Systemlockup
wordt er redelijk strontziek van, ik heb die bak niet gekocht om stabiel word te kunnen gebruiken, ik heb em gekocht om op 1024x768xhighdetail 100fps te hebben in UT!
en dat lukt, alleen niet al te lang meestal :(

Verwijderd

Ja is vet probleem met die combinatie...kwa mobo dan..
Check abit site en dan pauls faq....
Heb 3x pc geherinstalled. van pci sloten verwisseld en nu loopt ie als een zonnetje.
Ja veel succes en neem af en toe ff een break ofzo :)

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
ligt alleen aan de voeding.. khad het zelfde probleem hiero.. hij knal hem er gewoon uit.. wij hebben hier al van alles geprobeerd.. en bleek uiteindelijk te komen door de voeding.. nu is alles opgelost..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

mijn persoonlijke probleem was iets vaags met het geheugen, ga daar eens mee spelen, en uiteraard nieuwste drivers etc. maar dat wist je al :) als je AGP voltage gewoon op z'n standaard staat is het goed (3.56 toch?)

Verwijderd

Ga naar de bios instellingen en zet de setting 'optimal' als dit daadwerkelijk van toepassing is op normal.

Kijk maar eens op de site van asus (FAQ) in de meeste Via- T-bird configuraties wordt de AGP-bus op een te hoge snelheid gezet! *D

Verwijderd

Het kan toeval zijn of misschien een soor wishfull thinking, maar als ik Alice of Quake3 speel crasht ie nooit.

Nu zijn Alice en Quake3 openGL, hiervoor moet ik m'n 2e monitor disablen anders snapt openGL het niet. Als ik een OpenGL spel gespeeld heb eisen al 'n D3D spellen ineens ook dat die 2e monitor uit moet, totdat je reboot. Nu is me opgevallen dat als ik m'n 2e monitor uitschakel de D3D spellen ook niet meer vastlopen.

Dusseh dat werkt voor mij nu.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij was het de AGP die ik op 1x heb moeten zetten....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 22:00
[quote
Verder is het aan te raden om je SB Live! in het vierde pci-slot vanaf de AGP-poort te doen.

(Heb overigens Abit KT7-raid met Hercules G-force2MX)
[/quote]

Waarom dat? (heb een KA7) :?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

heb het ook bij alles wat met 3d te maken heeft zelfs screensaver :(
(heb btw ook een sblive 5.1 maar die kan niet in een ander slot want dan doet ie t niet onder dos...)
Pagina: 1