hallo
Ik heb op een pc voor men zusjes (die als 'chat en internet' pc zal dienen) ubuntu gezet.
Dit werkt heel goed (ze merkten amper verschil met windows ) maar alleen het wlan werkt niet .
 ) maar alleen het wlan werkt niet .
Ik heb mijn wlan kaartje uit een hp pc gehaald en in die oude pc gestoken (dus ik heb er NIETS van drivers van , zelfs niet de name van de kaart 
   )
 )
Bij netwerkverbindingen stond er plots een draadloze verbinding bij , waaruit ik kan concluderen dat hij men wlan kaartje goed herkend heeft.
Daar heb ik dan de netwerknaam + key ingevuld en hem laten connecten ... maar dan heb ik geen verbinding 

Wat doe ik fout ? en hoe kan kan ik verbinding krijgen ? Ik ben linux noob dus pls niet met moeilijke termen smijten ...
alvast bedankt , evert

Ik heb op een pc voor men zusjes (die als 'chat en internet' pc zal dienen) ubuntu gezet.
Dit werkt heel goed (ze merkten amper verschil met windows
 ) maar alleen het wlan werkt niet .
 ) maar alleen het wlan werkt niet .Ik heb mijn wlan kaartje uit een hp pc gehaald en in die oude pc gestoken (dus ik heb er NIETS van drivers van , zelfs niet de name van de kaart

)
 )Bij netwerkverbindingen stond er plots een draadloze verbinding bij , waaruit ik kan concluderen dat hij men wlan kaartje goed herkend heeft.
Daar heb ik dan de netwerknaam + key ingevuld en hem laten connecten ... maar dan heb ik geen verbinding
Wat doe ik fout ? en hoe kan kan ik verbinding krijgen ? Ik ben linux noob dus pls niet met moeilijke termen smijten ...
alvast bedankt , evert
/u/162933/arch_gnu.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1508/sax_k.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/2087/osiris_ani.gif?f=community) 
            /u/27682/icon2.png?f=community)