Toon posts:

Vpn connect goed alleen geen lokaal verkeer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:

Client :

Ip adres : 10.0.0... reeks gewoon de standaard dhcp van een speedtouch adsl modempje.
Win xp met een inbel verdinding over vpn

Server :

Ip adres : 10.0.0... reeks gewoon de standaard dhcp van een speedtouch adsl modempje.
Win 2k3 SBS met routering en ras geconfigureerd.

Nu krijg ik netjes na het connecten een ip van de server, alleen er is geen enkel netwerk vekeer naar het vpn netwerk mogelijk.

Nu heb ik gisteren geprobeerd om mezelf een 192.168.1.0 ip te geven wanneer ik dan connect naar de vpn server werkt alles prima en kan ik alle shares op de (vpn) server bereiken. Ik heb ook geprobeerd om standaard gateway in extrene netwerk te gebruiken maar ook dit werkt niet.

Nu is mijn vraag hoe kan ik al het verkeer naar de vpn server laten lopen wanneer ik connect met me 10.0.0 ip reeks.

Verwijderd

beter kun je andere subnets gebruiken.

In huidige setup kan je wellicht met het commando
route add .......
een route naar de server toevoegen

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik dat kunnen proberen ?

Verwijderd

(Static) routing tutorial

Staat in de FAQ.

Verwijderd

bij je vpn instelling kan je ook opgeven of je de de remote connectie als gateway wil gebruiken of niet.. doe je dit, dan heb je idd geen lokaal verkeer meer. Zet dit uit en je kan weer lokaal verkeer genereren. Vergeet dan niet dat je dan alleen de pc waarmee je verbonden bent via vpn kan bereiken, de rest van de pcs aan de andere kant van de vpn verbinding kan je dan vergeten.

niet goed gelezen ;) maar misschien heb je er nog wat aan =)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
De gateway zijn wel beide hetzelfde 10.0.0.138 zou het daar kunnen zitten ?

Verwijderd

Je moet niet proberen thuis vanuit een 10.0.0.X reeks te vpn'en met een ander netwerk dat ook in de 10.0.0.X reeks zit, dit geeft problemen. Je zult dus je pc's en routers thuis in een hele andere reeks moeten laten hangen om een blijvende werking te behouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet toch niet perse nodig wezen ? Het aanpassen van mijn netwerk gaat wel lukken maar er zijn nog al wat mensen die verbinding moeten kunnen maken.

Niemand een andere oplossing ?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
een "rare" range gebruiken voor vpn is de snelste oplossing.
Dus niet je eigen lokale netwerk veranderen, maar de range die je virtuele netwerk gebruikt :)
maak er bijv. 10.243.124.* van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja is misschien wel het makkelijkste, alleen zou ik graag een oplossing zien voor dit probleem. Ik neem aan dat dit probleem vaker voor komt.
Pagina: 1