Kpn Telefonie + Internet of Tiscali Telefonie + Internet

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Omdat ik per april een eigen woning heb, heb ik natuurlijk ook internet nodig ( om jullie te blijven spreken :p ) en telefoon aansluiting nodig.

Nu valt me oog op Tiscali Internet plus telefoon :
Klikkertje
Tiscali ADSL T4

Bij dit ADSL-abonnement
Installatie door monteur voor € 29,95 (normaal € 69,-)
€ 99,- korting op een Tiscali ADSL-modem*
Geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95 *
Ook telefonie erbij?
Altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland**
Voordelig bellen naar mobiele en internationale nummers
Je belt gewoon met je huidige toestel
Je behoudt je eigen telefoonnummer
Tiscali ADSL T4
€ 24,95
Tiscali Telefonie zonder KPN
€ 14,90
Totaal per maand
€ 39,85

Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland dus, dat komt goed uit want me vriendin is een beste kletstante ( in positieve zinnen :p ). Dus dat komt wel goed uit.

InternetPlusBellen Lite :
Klik voor alle info

Deze kost ook 39,95 per maand.

Nu krijgt KPN in de toekomst ook Digitale Televisie er bij.
Nu betaal ik straks 14,95 bij Essent voor het standaard televisie pakket ( geen digitaal ofzo ).

Nu ben ik benieuwd of er mensen hierover gebruikerservaringen hebben of een nog beter pakket voor me hebben van een andere aanbieder.

Natuurlijk heb ik eissen:

Ik zou graag kunnen sms'n met me huis telefoon ( Kan helaas niet bij Tiscali & Kpn wel ).
Nummervermelding ( nummer weergave dus )
Het liefste onbeperkt naar alle vaste nummers in nederland kunnen bellen zonder extra kosten.

Ben heel erg benieuwd :)

Blij Met Wilco

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 12:59
Bij KPN IPB krijg je alleen gratis bellen in de weekenden en 's nachts (na twaalven dus). Als je onbeperkt wilt bellen zonder variabele kosten dan kan dat wel, maar dan moet je € 10 per maand extra betalen. Je kunt je wel afvragen of het je dat waard is, m.a.w.: verbel je overdag en 's avonds voor meer dan € 10 per maand, dan zou ik het zeker doen.

Eventueel kun je de gratis uren ook uitbreiden naar 's avonds. Dat kost € 2,50 per maand extra.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Kijk dan ben ik meer dan 10 euro extra kwijt, bij Tiscali heb ik alles der op en der aan, zonder sms voor 39,85

Blij Met Wilco

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn IPB werkt in principe "makkelijker". De firmware van de modem en de modemconfiguratie wordt door kpn onderhouden. Dat heeft als voordeel dat je nooit zelf vanalles hoeft in te stellen. Dit is voor echte consumenten denk ik relaxter. Het heeft als nadeel dat je niet zelf de modem kan configureren, dat gebeurt via "mijn kpn" op de website bij kpn, waarna kpn de gegevens in de modem plaatst.

Bij tiscali moet je zelf de modem instellen, zelf de SIP accounts instellen, zelf wachtwoorden instellen/wijzigen, zelf (als het nodig is) modemfirmware updaten etc. Het is een tientje goedkoper en het is een stukje sneller (4 tegen 3mbit, zou ik zelf niet zo boeiend vinden).

Voor tweakers: tiscali, voor "consumenten" kpn. Iets meer geld, maar iets meer kwaliteit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Tipje: Hou er nog een mobiel abbo naast, VOIP is nog niet altijd zo erg stabiel.
Vriendin werkt bij Tiscali en er zijn nog wel wat probleempjes met de router. Volgens mij zijn er ook nog aardig wat problemen met de box van KPN.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Dus in princiepe als ik het gewoon goed wil hebben zonder problemen of iets dergelijks, gewoon internet pakken en telefonie apart.

Dus bijv : @home internet + Kpn telefoon

toch ?

Blij Met Wilco

• rclahsen
-Thunder- schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:47:
Dus in princiepe als ik het gewoon goed wil hebben zonder problemen of iets dergelijks, gewoon internet pakken en telefonie apart.

Dus bijv : @home internet + Kpn telefoon

toch ?
Best of both worlds ;)

1. KPN BudgetBellen à € 9,67 p/m
2. Tiscali T4 à € 24,95 p/m
3. Tiscali Telefonie à € 4,95 p/m
Totale kosten € 39,57

Het voordeel hiervan is dat je én goedkoop onbeperkt kunt bellen én niet compleet afhankelijk bent van VOIP. Mocht internet eruit liggen, dan kun je altijd nog terugvallen op je KPN-lijntje. Verder is het niet veel duurder dan Tiscali Telefonie Totaal.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van @home.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Maar dan heb ik dus 2 telefoon nummers ?

Ik ben er zelf ook geen fan van maar ik heb hier bij mijn ouders ook @home ( Raalte ). En heb eigenlijk weinig problemen gehad de laatste tijd maar als er een probleem is is die meestal ook goed

[ Voor 72% gewijzigd door -Thunder- op 10-02-2006 19:54 ]

Blij Met Wilco

• rclahsen
-Thunder- schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:53:
Maar dan heb ik dus 2 telefoon nummers ?

Ik ben er zelf ook geen fan van maar ik heb hier bij mijn ouders ook @home ( Raalte ). En heb eigenlijk weinig problemen gehad de laatste tijd maar als er een probleem is is die meestal ook goed
Geen probleem, toch?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Yup, dan heb je 2 telefoonnummers... En nummerweergave kost 1,15 extra op de KPN lijn. Dus dan zou ik mensen ook maar direct je Tiscali nummer geven.

Overigens, waarom pak je geen Wanadoo? Ja je moet 4ct per gesprek betalen, maar je krijgt wel een 20Mbit verbinding t.o.v. 4Mbit ;) Dan zijn ook je totale kosten 40€ per maand, maar heb je wel een 5x zo snelle internet verbinding. En dan kun je smsen via je KPN nummer...

Wanna play?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
F-Tim schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:57:
Yup, dan heb je 2 telefoonnummers... En nummerweergave kost 1,15 extra op de KPN lijn. Dus dan zou ik mensen ook maar direct je Tiscali nummer geven.

Overigens, waarom pak je geen Wanadoo? Ja je moet 4ct per gesprek betalen, maar je krijgt wel een 20Mbit verbinding t.o.v. 4Mbit ;) Dan zijn ook je totale kosten 40€ per maand, maar heb je wel een 5x zo snelle internet verbinding. En dan kun je smsen via je KPN nummer...
Ja dat dacht ik ook, Wanadoo, allemaal mooie verhalen van gehoort en gelezen.. is het niet beschikbaar in Deventer... :/

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Misschien nog meer suggesties ?

Blij Met Wilco

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Heb je al naar de aanbieding van Tele 2 compleet gekeken ? Geen idee of het wat is en hoe het zit met de linesharing kosten, maar zo op het oog ziet het er goed uit.

http://www.tele2.nl/compleet/index.html

"Commercie kills the scene" - I-f

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad wel na gekeken maar het leek me niet bepaald iets, staat ook weinig details bij.

Blij Met Wilco

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Dit is de laatste keer dat ik deze topic omhoog kick met de hoop dat mensen nog suggesties hebben.

Blij Met Wilco

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 15:49
-Thunder- schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:49:
Daar heb ik inderdaad wel na gekeken maar het leek me niet bepaald iets, staat ook weinig details bij.
heb je dan wel op "specificaties" geklikt op die pagina :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
rclahsen schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:52:
[...]
Best of both worlds ;)

1. KPN BudgetBellen à € 9,67 p/m
2. Tiscali T4 à € 24,95 p/m
3. Tiscali Telefonie à € 4,95 p/m
Totale kosten € 39,57

Het voordeel hiervan is dat je én goedkoop onbeperkt kunt bellen én niet compleet afhankelijk bent van VOIP. Mocht internet eruit liggen, dan kun je altijd nog terugvallen op je KPN-lijntje. Verder is het niet veel duurder dan Tiscali Telefonie Totaal.
Dat is idd een goede optie, maar het is alleen practisch als het modem in staat is de beide nummers naar al je telefoons te sturen.

Verwijderd

Modbreak:Niet gewenst, zie mailbox.

[ Voor 93% gewijzigd door bjck op 12-03-2006 13:31 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Om jullie ook even op de hoogte te houden;

Het is een persoonlijkpakket geworden van KPN, niets geen VOIP of iets dergelijks maar gewoon normaal ADSL van KPN zelf en telefoon van KPN zelf.

Blij Met Wilco

Pagina: 1