Toon posts:

Nieuw Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik nieuw geheugen gekocht van Corsair, 2x 512 MB DDR 400.
nadat ik ze geinstalleerd had starte Windows XP heel langzaam op, het duurt wel 2 tot 3 minuten en dat is alleen nog maar het laadscherm met het groen of blauwe balkje. soms start hij helemaal niet op en blijft hij tijdens het laden hangen.
wie weet hoe dit kan komen, en hoe ik dit kan oplossen?
mijn systeem:
MSI 848P Neo,
Pentium 4, 2,4 Ghz
Maxtor 120 GB harddisk
Ati Radeon 9600.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Memtest draaien (www.memtest.org)

zie faq Opstartproblemen

[ Voor 36% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-02-2006 17:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Al in de QVL gekeken of dat merk geheugen wel ondersteund wordt op dat bordje? En inderdaad, bij dit soort gevallen altijd memtest draaien.

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01

Gerder

Gerder

Idd eerst even kijken of je MOBO het geheugen ondersteunt. Zelfs had ik dit probleem toen mijn systeem 2 van mijn HDD's niet wist te vinden. Wat is het wattage van je voeding en wat zit er naast je HDD nog meer op de rail vanuit je voeding. Het kan zijn dat je HDD op de een of andere manier te weinig spanning heeft. Het zou wel heel toevallig zijn, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is 350 Watt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is fijn, maar ik denk niet dat het aan je voeding ligt als je gewoon nieuw geheugen erin gezet hebt. Misschien als de voeding brak is, maar dan moet je de voltages even doormeten. Overigens is het ook handig erbij te vertellen welk merk je hebt.

Je kunt beter eerst even Memtest draaien zoals al aangeraden, en kijken of het geheugen uberhaubt wel ondersteund wordt. Maw, even op onderzoek uitgaan ;)

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, dat memtest, maar toch wel apart dat hij soms wel gewoon opstart, zij het heel langzaam. Je zou foutmeldingen verwachten als het het geheugen is.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
nee hoor memtest geeft echt alle fouten.. maar met verrot geheugen start je pc nog wel op hoor en hoef je niet altijd blue screens te krijgen

• Gerder

Gerder

Gerder

Ik zeg ook dat het wel stom toeval zou zijn als het daar aan ligt. Maar toevallig zijn dit dezelfde dingen die ik had toen ik problemen had met mijn HDD. De ene keer wel opstarten en de andere keer weer niet en alstie het doet heel traag. Is allemaal hetzelfde als wat ik had. Ik had het echter met een gloednieuwe 470watt P5 van Be Quiet!. Het kan zijn dat je rails niet goed verdeeld zijn. Mij lijkt het ook sterk maar kijk is wat er op welke rail zit. Laat het even weten en dan kan ik je misschien iets meer vertellen.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

detecteert je compu wel alle dimms? Heb je ze bij een oude dimm gezet?
bij mijn vorige memupgrade kreeg ik hetzelfde plobleem, bleek dat ik 1 dimm niet goed aangedrukt had en op een andere PC moest ik de volgorde aanpassen.

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn pc ziet ze wel bij de Memory boot bij het opstarten. en als de pc eenmaal opgestart is doet hij het goed en snel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb memtest gedraaid, maar geen errors gevonden. nu heb ik het vorige geheugen er weer ingestopt, en hij start nog zeer langzaam op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:32:
Heb memtest gedraaid, maar geen errors gevonden. nu heb ik het vorige geheugen er weer ingestopt, en hij start nog zeer langzaam op.
Dat verbaast me niks, zoals ik eerder al aangaf. Ik zou het eens in de richting van je HD gaan zoeken. :)

Mijn PC startte ooit ook verrot langzaam op, en toen liep de HD op PIO mode 2 ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 12:49 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Hardware tabblad » Apparaatbeheer » IDE ATA/ATAPI-Controllers » Primair en/of Secundair IDE-kanaal openen » Geavanceerde instellingen tabblad » kijken of je drive wel op Ultra DMA Mode 4 of hoger draait (als er één of twee drives op 2 draaien dan is dat waarschijnlijk je CD/DVD-speler of brander).

The devil is in the details.

• Gerder

Gerder

Gerder

Hmmm gezien het feit dat je systeem nog steeds zo langzaam is met het oude geheugen ga ik toch ook sterk twijfelen aan andere onderdelen. Het kan dus idd je HD zijn. Worden deze wel altijd door Windows gezien of is het ook wel eens voorgekomen dat er 1 of meerdere niet gezien werden. Daarnaast vind ik de richting van de CD/DVD(rw) ook een goede. Mijn vader heeft dat ooit ook gehad. Koppel 1 van de 2 even af en kijk of er enig resultaat is. Het kan idd zijn dat 1 van de 2 niet meer goed functioneerd wat weer tot opstart problemen kan zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad het waren de DVD brander en de CD speler. ik hoop dat hij het nu wel een tijdje goed blijft doen! Bedankt allemaal voor jullie hulp!

• Gerder

Gerder

Gerder

Ah gelukkig. Graag gedaan hoor. Ik heb zelf ook al zoveel problemen gehad dus ik weet hoe het is ;) . Dan ben je maar al te blij als je het opgelost hebt :) Er gaat namelijk behoorlijk wat geld in zitten :D

[ Voor 14% gewijzigd door Gerder op 11-02-2006 22:47 ]

Pagina: 1