Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met verschillende MSTs onderdelen na elkaar installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een unattended windows installatie-cd.

Nu wil ik Office ook installeren, unattended, maar ik werk met een keuzemenu voor software (WPI).

Daarin wil ik de gebruiker de optie geven welke Office programma's wel of niet worden geïnstalleerd.
Ik heb voor elk Office programma een andere MST aangemaakt met de ORK.

En dan dacht ik: voor elk programma dat door de gebruiker in het keuzemenu aangevinkt is laat ik telkens setup draaien met telkens een andere .MST (dus word.mst, excel.mst, etc.)
(setup.exe TRANSFORMS=bestand.MST /qb-)

Maar als ik diverse keer setup achter elkaar laat draaien, installeert-ie alleen de eerste.

Kan je van Office maar 1 MST laten gelden?
Moet ik iets tijdens het crëeren van de MST aan- of uitvinken? ("Do not migrate previous installation" doet niets, trouwens)
Hoe kan ik anders de onderdelen los laten instaleren zonder dat de gebruiker iets ziet van het Office-installatieprogramma?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Over een setup.exe kan je geen mst heen gooien. Een mst transfomed een msi
Neem als commando regel:

msiexec /i office.msi transforms=onderdeel.mst /qb-

Verander steeds het onderdeel.mst gedeelte en plaats meedere opdrachtregelsbijvoorbeeld in een batch, echter moeten hier wel behoorlijk wat waits aan toegevoegd worden. Office.msi staat uiteraard voor de msi waarmee de versie van Office geinstalleerd wordt. Dat zal pro10.msi of iets dergelijks zijn.

Battle.net tag

• anandus
  • Niet online
Mystery schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:45:
Over een setup.exe kan je geen mst heen gooien. Een mst transfomed een msi
Neem als commando regel:

msiexec /i office.msi transforms=onderdeel.mst /qb-

Verander steeds het onderdeel.mst gedeelte en plaats meedere opdrachtregelsbijvoorbeeld in een batch, echter moeten hier wel behoorlijk wat waits aan toegevoegd worden. Office.msi staat uiteraard voor de msi waarmee de versie van Office geinstalleerd wordt. Dat zal pro10.msi of iets dergelijks zijn.
Ja, dat is dus wat ik doe, een batch met dus telkens een andere mst per regel.
Ze gaan na elkaar, zitten ook waits tussen.
Maar alleen de eerste installeert.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Dat doe je niet want je opdrachtregel is niet goed. De opdrachtregel die je hier neer zet is in ieder geval niet goed. Setup.exe hoort niet in een opdrachtregel betreffende een transform thuis.
Een opdrachtregel betreffende een transform moet msiexec aansturen en naar de juiste MSI verwijzen en niet naar een EXE.

Heb je trouwens een distributiemechanisme? AD of SMS? Dan zou je meerdere machine\user-based assignments kunnen maken.

Battle.net tag

• anandus
  • Niet online
Mystery schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:48:
Dat doe je niet want je opdrachtregel is niet goed. De opdrachtregel die je hier neer zet is in ieder geval niet goed. Setup.exe hoort niet in een opdrachtregel betreffende een transform thuis.
Een opdrachtregel betreffende een transform moet msiexec aansturen en naar de juiste MSI verwijzen en niet naar een EXE.
Ow, okee :)
Ik gebruik deze guide om unattended te installeren.
Het lukt wel met de eerste regel van de batch, maar de rest lijkt te installeren, maar (b)lijkt toch niet geïnstalleerd.

Maar met
code:
1
msiexec /i pro11.msi transforms=onderdeel.mst /qb-

Zou hij wel gewoon dit meerdere keren achter elkaar kunnen uitvoeren, als ik het goed begrijp? :)
Overigens worden de MSTs wel mbv de msi gebouwd.
Heb je trouwens een distributiemechanisme? AD of SMS? Dan zou je meerdere machine\user-based assignments kunnen maken.
Euhm.. een dvdtje is het distributiemiddel :)
Het is ook niet voor een grote groep gebruikers, maar ik wil ze wel de vrije keuze geven (samen met gemak).

Overigens zat ik te denken dat het misschien ligt aan het feit dat ik bij bijvoorbeeld de Word.MST gekozen heb om Word volledig te installeren en bij alle andere onderdelen de optie met het rode kruisje (do not install, oid) heb gekozen.
zou dit roet in het eten kunnen gooien? :)

Bedankt voor je moeite :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 12-02-2006 01:23 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem ik weet wel hoe het komt maar niet hoe je dit oplost :(

Wanneer je een onderdeel van office voor het eerst installeerd krijg je een wizard die je mst voor je invult, met daarin wat je wilt installeren en waar enz.

Wanneer je dan onderdelen wilt toevoegen krijg je een andere wizard met add remove components, repair en uninstall(dit zie je ook als /qb- weg haal).
Hierdoor werkt je mst niet meer en kan je de componenten niet installeren.
Pagina: 1