Toon posts:

[DWL-2000ap+] repeater doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien in mijn ouder topic over mijn DI-614+ achter een andere router de vlag de lading niet meer dekt, even een nieuw openen...

Eerst een kleine situatieschets. Internet komt hier binnen op een speedtouch home-router, waarop een los, merkloos AP hangt. vanuit deze router gaat er een kabeltje naar boven naar die D-Link DI-614+ router. Deze fungeert louter als AP om het bereik te verhogen. Een huis verder heb ik nu een DWL-2000ap+ geplaatst, om het signaal nog dat ietsjes verder te krijgen. Zonder repeater raken we zonder problemen in het eerste huis. Pas als ie wordt ingeschakeld beginnen de problemen. Er wordt verbinding gemaakt, krijgt netjes een IP (DHCP staat trouwens ingeschakeld op AP en repeater) maar kan op geen enkele manier dan ook op internet. Lijkt me dus dat er gewoon een kink in de -draadloze- kabel is tussen het AP en de repeater.

Volgens een bepaald PDF'je op Dlink.com is er een bepaalde firmware nodig voor beide toestellen. De 614+ heeft firmware 3.44, de 2000ap+ 2.10. Heeft iemand toevallig ook zo een ding staan en kan die me er wat meer over vertellen? Googlen helpt niet veel omdat het altijd wel een ander probleem is en in de search komt ik dit toestel ook niet veel tegen... Ik weet het ook niet meer zo :/

edit: Blijkbaar circuleerde er ergens een 2.11b-firmware'tje rond voor de DWL-2000AP+. Hiermee werkt hij wel samen met een DI-614+, dus probleem opgelost!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 12:00 ]