[XP] SCSI HDD werkt niet bij XP CD boot voor reinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 14:47
Ik probeer de computer van mij vriendin te formatten en te voorzien van een nieuwe install van Windows XP, want het is natuurlijk een grote ellende. Normaalgesproken makkelijk maar het blijkt dat ze een scsi hardeschijf heeft die bij het booten vanaf een Windows XP cd niet standaard werkt, maar eigen drivers nodig heeft.

Ik heb gezocht naar het probleem en proberen te zoeken naar drivers die ik dacht nodig te hebben, maar tot nu toe heb ik niet echt iets kunnen vinden.

Mijn vraag is wat ik precies moet installeren (vanaf floppy) om die schijf werkend te krijgen bij de boot vanaf CD, en waar ik deze drivers zou moeten kunnen vinden.

Het moederboard is een Asus P5GD1
De Harde schijf een Maxtor Y080P0
De SCSI controller 'D347PRT', maar ik heb geen idee of dit iets zegt.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Alvast Bedankt!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[google=D347PRT drivers] levert voldoende links op:

http://forums.windrivers.com/showthread.php?t=68245 al gekeken.

Blijkbaar zijn het Daemon tools.

Ik denk dat je de kast moet openschroeven en de scsi kaart beter bekijken naar merk fabrikant of het FCC nummer :)

En de rest van de PC specs beter specificeren :)

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 10-02-2006 17:54 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

De D347PRT is de standaard fake SCSI port van Daemon Tools. Dit heeft niets te maken met de HDD en/of Mobo in kwestie...

Verwijderd

denk niet dat dat een scsi-adapter is, ziet er meer uit als een onderdeel van Daemon-tools

• SkullboX
Bedankt voor de replies!

De SCSI controller die ik daar had neergezet is inderdaad niet de correcte, en weet nu dat het deITE IT8212 moest zijn, waar ik nu drivers voor heb. Ik ga dit proberen, nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

Verwijderd

die ITE is ook geen scsi-controller :]

das een extra ide controller op het moederbord. Dat je daar een driverdiskette voor nodig hebt is een ander verhaal.

• SkullboX
Fair enough, maar het was iig wel de controller die ik nodig had. Ik dacht ergens iets te zien als 'Raid/SCSI controller', maar het heeft gewerkt door een opstartdiskette met die drivers te gebruiken, dus ik ben allang blij. :)

Bedankt!
Pagina: 1