[iPod] Bestandsoverdracht loopt vast op I/O error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een iPod mini, ik weet even niet welke grootte van de HD maar dat lijkt me ook niet relevant. Deze iPod heeft de laatste update erop staan.

Nu heb ik voor haar een kloon iPod-Firewire kabel gekocht om de bestanden wat sneller te kopiëren. E.e.a. aangesloten, iPod wordt herkend zonder problemen, er wordt een schijf toegevoegd in de verkenner (wat met USB niet gebeurd) welke ook te lezen is. Ook iTunes werkt en de iPod laadt ook op. Nu is het zo, als de synchronisatie start er vrij snel een foutmelding verschijnt dat het bestand niet gekopieerd kan worden naar IPOD VAN TE, de volumenaam van de schijf van de iPod lijkt me. Wanneer ik via de verkenner de MP3tjes opzoek zie ik ze staan, kan ze afspelen van die schijf in winamp en kan ze kopiëren van iPod naar pc. Echter het uploaden naar de iPod mislukt dus. Windows geeft dan een I/O error op ongeveer 25 % van de voortgang bij een bestand van 5 MB. Sluit ik de boel weer aan via USB, geen problemen.

De pc waarop de boel wordt aangesloten is een HP Pavilion T870 met ingebouwde firewire functionaliteit. Alles zou XP compatible moeten zijn volgens HP.

Iemand dit probleem eerder tegen gekomen? Ik kom nl. via de search en Google niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
*kickje*

Heb in de tussentijd niet stilgezeten, blijkt dat er iets fout kan zitten in de 1394bus drivers oid van XP SP2. Deze ga ik proberen te vervangen door die van SP1, aanvullende tips blijven welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt me inderdaad al vrij duidelijk dat je het probleem moet zoeken bij de FireWire kaart of de kabel in wezen. Daarnaast is USB 2.0 voor 4GB aan muziek best te doen, paar minuten maximaal, dus wat nou precies het probleem is... :?