[2K] Rechten probleem bij gewone gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 13:22
Hallo,

We hebben een probleem bij een w2k-client.
Ingelogd als gewone gebruiker kan deze bepaalde programma´s lokaal niet opstarten, omdat er dan geen schrijfmogelijkheden zijn naar een bepaald bestand.
Als Admin lukt dit wel, maar dan lukt het nog niet om bij een bepaald programma een routine op te starten om bestanden te importeren vanaf het netwerk. :'(

Zelf ben ik absoluut niet thuis in deze materie, heb nog wel een ghost die ik eventueel terug kan zetten, want op een andere machine waar dit programma op staat lukt het nl wel om dit te importeren, maar heb ondertussen nogal wat wijzigingen gedaan, software geupdated etc. dat als het enigszins kan ik het zonder terugzetten wil proberen.

Dit verhaal speelt zich af bij een lokale omroep waar ik, vrijwillig, werkzaam ben, en daar hooguit een paar keer per week kom in de avonduren, en aangezien dit al lang loopt hoop ik dat er mensen zijn die hier meer verstand van hebben dan ik.

Alvast bedankt voor de moeite. _/-\o_

Jacco.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kwestie van op het bestand, hetzij map, de rechten goedzetten.
Ga op je server met je verkenner/explorer naar die handel toe, en stel de rechten goed in.

Ey!! Macarena \o/

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 13:22
RaZ schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:08:
Kwestie van op het bestand, hetzij map, de rechten goedzetten.
Ga op je server met je verkenner/explorer naar die handel toe, en stel de rechten goed in.
Ga ik ook eens proberen in ieder geval.

Bedankt,
Jacco.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 12:58
Mocht je er niet direct uitkomen met de folders, dan kun je ook eens kijken naar de freeware tools van sysinternals. De filemon is een hele goeie om access denieds mee op te vangen.

Denk er verder aan dat je _misschien_ de optie "inherit from parent the permissions ...." uit het advanced scherm van de security settings moet uitschakelen (overerving van rechten), om de rechten voor een bepaalde map aan te passen.

Bij het toekennen van de nieuwe rechten aan een map, kan het ook noodzakelijk zijn om het vinkje (zelfde scherm, er precies onder) "Replace permissions on all child objects..." aan te zetten, anders staan de rechten wellicht alleen op de betreffende map en niet op de bestanden en mappen erin!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is