[Battlefield 2]Alleen op allerhoogste settings problemen

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Mijn systeem:
Asus a8n-sli premium
Amd Athlon 3800+ San Diego
Geforce 7800GT
1 GB DDR dual-mode

Op lagere resoluties, welke settings dan ook: geen probleem.
Maar als ik 1200x9__ draai (alle settings high), dan laadt hij wel alle textures en objecten. Maar dan slaat de game vast. Muis kan nog wel bewegen, maar muziek zit in loop. Ligt dit nu aan de game, of wellicht aan te weinig virtueel geheugen, of kan ik deze settings gewoon niet aan. Hoe kan ik er achter komen waardoor dit wordt veroorzaakt?

Verwijderd

Reinstall van BF2, nieuwe drivers(mobo en GPU), opnieuw patchen al geprobeerd?

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Om BF2 op de hoogste settings te kunnen spelen heb je 2GB geheugen nodig. Als je 1GB gebruikt gaat hij teveel geheugen van je schijf gebruiken. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van dit probleem.

Trust me, never trust trust.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Je hebt het zelf al over virtueel geheugen, ben je dan ook al zelf op het idee gekomen om dat dan maar eerst eens even wat te vergroten om te kijken of het enig effect heeft? ;) Bij 1 GB geheugen zou ik een virtueel geheugen grootte aanraden van 1.5 GB, maar je kan ook wat meer proberen om er zeker van te zijn dat je genoeg hebt. Veel meer dan 2 GB zal je niet nodig hebben.
jgxworker schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:47:
Om BF2 op de hoogste settings te kunnen spelen heb je 2GB geheugen nodig. Als je 1GB gebruikt gaat hij teveel geheugen van je schijf gebruiken. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van dit probleem.
Dat BF2 niet optimaal draait op een hoge resolutie met alle opties hoog, dat kan best, maar dan hoort ie nog niet vast te lopen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:06:
Reinstall van BF2, nieuwe drivers(mobo en GPU), opnieuw patchen al geprobeerd?
Hier sluit ik me mee aan, reinstall doen en desnoods een Windows reinstall en het werkt waarschijnlijk gewoon weer naar behoren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:08:
[...]

Hier sluit ik me mee aan, reinstall doen en desnoods een Windows reinstall en het werkt waarschijnlijk gewoon weer naar behoren.
Spel opnieuw installeren is meestal wel het eerste wat je zelf kan proberen, maar Windows opnieuw installeren zou toch iets moeten zijn wat je pas op het laatst hoeft te proberen. Of installeer jij Windows altijd gelijk opnieuw als er iets niet naar behoren werkt?

The devil is in the details.

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Probleem was inderdaad virtueel geheugen. Dacht dat ik 2GB had aangemaakt op mijn G:\ schijf, blijkbaar niet. Hierdoor liep hij uit het geheugen. Spel loopt idd niet lekker met maar 1GB echt geheugen.
Pagina: 1