Vraagje over cloaken

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb even gezocht naar het e.a. en ben op de hoogte dat als je je naam onveranderd in de adresbalk wilt laten weergeven dat je gewoon om je site heen een frame moet bouwen. Het zij zo...

Maar even mijn probleem. Ik heb het volgende:

domein1.nl <- zonder hosting.
domein2.nl/map1 <- met hosting

Je raad het al, als je www.domein1.nl in toets, dan krijg je in de browser te staan www.domein2.nl/map1. Ik wil graag dat hij ewl naar die map gaat, maar dat domein1.nl in beeld blijft staan. Hoe is dít dan te doen? Volgens mij kan dit niet?

Ik heb gegoogled enzo dus ben al een beetje op de hoogte.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
Aangezien je helemaal niks zegt over de servers, en welke mogelijkheden je daarop hebt...

Een javascriptje op de defaultpagina van domein2.nl dat kijkt naar welk url men wilde gaan, en als het domein1.nl was door sturen naar domein2.nl/map1.

Er zijn wel meer mogelijkheden, maar aangezien ik te lui ben om ze allemaal op te sommen zul je toch iets specifieker moeten zijn :P

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:45
Zoiets :?

code:
1
2
3
4
5
6
<HTML>
<TITLE>Domein1 - </TITLE>
<FRAMESET COLS="100%">
    <frame src="www.domein2.nl/map1" frameborder="0" scrolling="Yes">
</FRAMESET>
</HTML>

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij kunnen oplossingen met javascript, meta-tags en/of php allemaal niet, aangezien er bij domein1.nl geen hosting zit. Maar als het alleen een domein is, kan je die dan niet gelijk naar domein2nl/map1/ laten 'verwijzen' via dns ofzo?

* OkkE heeft er eigenlijk net te weinig verstand van om zinnig antwoord te kunnen geven..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Vaak is het zo dat bij paketten zonder hosting wel een kleine frameset geplaatst mag worden zoals cardinal aangeeft. Als dat niet kan, kan het gewoon niet zoals jij wil.

Verder is het een waardeloze manier om een goede reputatie op te bouwen in zoekmachines aangezien je alle links waarschijnlijk naar domein1 laat verwijzen terwijl de eigenlijke site op domein 2 staat.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hoe bedoel je wat voor servers het zijn. Ik heb ergens een website gehost:

Schijfruimte Mail 100 MB
Schijfruimte Web 100 MB
Pop Accounts Onbeperkt
Webmail Ja
Mail Aliassen Ja
Mail Autoresponder Ja
Dataverkeer 2 GB
CGI-Bin Ja
FTP-Toegang Ja
Statistieken Ja
Dagelijkse Backup Ja
Server Monitoring Ja
Scripting PHP, Perl
Server OS Linux
MySQL Optioneel (zie hieronder)
Mail Forwards Ja
Virus & Spam Scanner Ja
Frontpage Extensies Nee
Subdomeinen Ja

Daarnaast heb ik dus die domeinnaam geregistreerd.

Verwijderd

Mijns inziens moet je gewoon even de hostingpartij benaderen met de mededeling dat je een ghost-forward wilt van je domein zonder hosting -> naar een mapje op de serverruimte van het andere domein. Kortom, dat moet de hostingpartij voor jou doen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heeft dus niks met het ontwikkelen van software te maken. Daarnaast is deze vraag op GoT al redelijk vaak voorbij gekomen dus lijkt het met dat je een oplossing met de search echt wel kan vinden.

Als je wilt dat het helemaal netjes werkt dan zul je ook voor je eerste domein wat hosting moeten zien te regelen of moeten regelen met je hoster dat zij ook je eigen geregggde domeinnaam gaan herkennen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.