[WLAN] Eminent geen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb een WLAN Eminent router/modem. Nu heb ik hem WEP beveiligd en heb ik alles goed lopen. Althans bedraad loopt het goed. Nu wil ik draadloos mijn laptop verbinden. Dat gaat niet goed. Alleen de WEP incriptie invoeren zou toch genoeg moeten zijn ? Nou niet bij mij …. Krijg steeds de melding: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Wat zie ik over het hoofd ?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 21:43

Sa1

Heb je wel verbinding? geeft hij signaal?

kun je je webkey invoeren? staat je dhcp aan?

heb je ip adres, wat gebeurt er als je hard een ip invoerd?

zijn een aantal vragen die bij mij opkomen.

• Bertuss
1. Ja heb wel verbinding/signaal ... zeer sterk zelfs
2. Ja kan wepkey invoeren
3. Ja dhcp staat aan
4. Waar zou ik IP in moeten voeren dan ? (stomme vraag misschien)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Krijg je ipadres? Of een IP-adres in de 169.b.n.m-reeks? Komen er ook paketten binnen of heb je alleen uitgaande paketten? Web-key goed ingevoerd? Sleutel-index goed ingevuld?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Bertuss
ja krijg ip-adres in 169 reeks en er worden alleen paketten verzonden. En key is wel goed ingevoerd.

Verwijderd

Je krijgt dus NIET ene IP van de DHCP server, dat moge duidelijk zijn.
Loop je config eens na in dat ding, of ie ook netjes DHCP doet op z'n WLAN. Daarnaast is het ook wel tactich om effe te checken dat je je MAC filter aangezet hebt én je mac adres van de DRAADLOZE netwerkkaart daar in staat (en dus niet het mac adres van je ethernet kaart, wat ik de laatste tijd heel veel tegenkom...)

Het ding eventueel een keer resetten, en ander in je TCP/IP instellingen van je draadloze netwerkkaart even handmatig een IP in de goeie range instellen en het nog eens proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 16:29 ]

Verwijderd

Stel de boel eerst even netjes in zonder WEP. Als dat allemaal werkt kun je WEP enablen en er een preferred network voor aanmaken.
Pagina: 1