Toon posts:

Netwerkadapter wordt niet weergegeven in explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkkaart (van chello) wordt niet weergegeven als ik bij mijn netwerkverbindingen ga kijken (Windows XP Pro). Ook wordt hij niet in het apparaatbeheer weergegeven. Vreemd genoeg werkt mijn internet verbinding wel, en als ik ipconfig /all uitvoer, wordt de netwerkkaart wél weergegeven.

Nu is dat tot voor kort niet zo erg geweest, maar nu heb ik een tweede pc hier staan, die ik wil doorlussen aan het internet, daarvoor heb ik beide pc's uitgerust met een extra draadloze netwerkkaart, zodat ik de internet verbinding kan delen. Normaal gesproken zou ik dat doen door de internet netwerkadapter met de rechtermuisknop aan te klikken, en dan delen aan te klikken. Maar omdat dit apparaat er dus niet staat, kan ik dat niet. De draadloze netwerkkaart wordt overigens wél weergegeven in dit overzicht.

Kent iemand dit probleem, en is dit op te lossen? Of is het misschien mogelijk om de netwerkverbinding op een andere manier te delen?

Vast bedankt

Verwijderd

Knap. Je kunt iets van Winroute op die PC installeren, dan hoef je niet via Windows delen je internet te delen. Zie je wel de Internet toegang (Windows XP pleurt toch zo'n wereldbolletje neer als je UPnP vergeet uit te zetten?) en kun je daar wat mee? Wat vind je firewall van dit alles?

Verwijderd

vreemd : O

Persoonlijk zou ik ook niet willen adviseren om ics te gebruiken. (ics is de methode die xp gebruikt om het internet te delen). Maar er zijn meerdere manieren om ics te configureren, namelijk:

na naar "Network Connections", en kies hier in het menu aan de rechterkant: Set up Home or Small office Network. Dan doorloop je de wizard en bereik je hetzelfde.

Je kan ook even proberen om met een ander Administrator account in xp die settings te checken...