Toon posts:

Raid gebeuren; opstarten duurt lang..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden nieuwe onderdelen voor mn pc ontvangen; inmiddels zit alles erin; en issie zo goed als klaar; maar wat me opviel is; dat nadat de harde schijven en de cdroms geinitialiseerd zijn (helemaal aan het begin van het opstarten, nog dat je op del kunt drukken om in de bios te komen); dat net daarna er bovenin beeld komt dat ik op F4 ofzo kan drukken voor iets met Raid ofzo; en dat duurt zeker 5 tot 10 sec; en dan gaatie pas verder met opstarten; kan ik dat niet overslaan?

Gr Robert

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

als je geen raid gebruikt kan je dat gewoon uitzetten in de bios lijkt mij
verder denk ik niet dat je de moeite genomen hebt om even de search te gebruiken
want dit is toch wel een basic iets wat voor mijn gevoel vast wel eens eerder is langs gekomen
(als is het dan bijv met ATA bij opstarten (ook via bios)

SEARCH http://gathering.tweakers.net/forum/find

dit is bijvoorbeeld een heel relevant topic
RAID-bios versnellen?

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-02-2006 14:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
thnxs!!! met name aan dat topic raid-bios versnellen heb ik veel!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij mij is het andersom. Ik vind het niet erg dat ik een extra IDE controller met Raid functie(ok het duurt even 1 minuut langer om de bios uit te komen) heb maar als ik deze inschakel dan doet Windows XP er gewoon 5 minuten langer met opstarten van alle programma's netals met Windows 2000. Dat is echt serieus niet leuk. Zelfs multitasking wordt een ramp. En dat met een Intel Pentium 920 met een Gigabyte 8I945PMF en 2gb intern geheugen. Dus ik laat die 2 x 250gb IDE er maar uit. Zelfs nieuwe drivers zijn geen verlichting netals oude drivers.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah zoals jij dit nu verteld kan ik er niks mee,
hoe had je het ingesteld ?
RAID 0 ?
etc etc etc etc ? give some info plz

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het opstarten is wel te versnellen had ik nog gezien qua raid. Vaak kan je nog raid uitzetten maar bij mij is het zo dat zowel raid aan als raid als ata ingesteld voor zo'n vertraging zorgt. Ik heb zelfs 4x250 gb nog er aan gehangen en ook 1 x 250 gb. Nooit meer voor dus ik heb nu mijn oude Promise 2xide UDMA 66 controllertje eraan gehangen en nu gaat het lekker snel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1