dual deck media player?

Pagina: 1
Acties:

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 01:41
beste mensen,

de situatie is als volgt:
ik zit in de organisatie van de eindexamenvoorstelling, en ik wil mijn pc gebruiken om 2 beamers in de zaal aan te sturen. ik krijg een aantal videofragmenten aangeleverd die ik in een bepaalde volgorde moet afspelen. (waarschijnlijk vcd of divx)

ik ben op zoek naar een mediaspeler waarmee ik minstens 2 video's tegelijk kan afspelen op het 2e scherm (waar via een splitter de beamers aan zitten). de controls e.d. wil ik op m'n hoofd monitor hebben. ik wil kunnen crossfaden van de ene video naar de andere. (dus 2 video's tegelijk draaien, maar 1 tegelijk weergeven op de beamers).

ik zoek een zelfde soort programma als Swift Elite, maar dan een die wel werkt ;)

specs:
amd athlon xp 3200+,
geforce 6800ge @ gt,
1024 MB ram,
windows xp sp2,
creative digital 4.1 (alleen stereo wordt gebruikt).

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Op http://www.licht-geluid.nl/forum/ hebben ze een ook een forum over visuals. Daar zitten mensen die dagelijks met beelden werken voor optredens e.d. Daar kan je ook veel vinden over software en hardware die daar geschikt voor is.

• LordofWhatever
ik heb er even rondgekeken, maar ik heb er niks bruikbaars gevonden. BSplayer werd er genoemd, maar die heb ik al geprobeerd, en kan geen 2 video's tegelijk afspelen. als ik niks kan vinden ga ik deze gebruiken.
iemand anders nog suggesties?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
1x PC -> 2x Beamer ?!?
Wil jij op de beamers gelijktijdig hetzelfde afbeelden (splitter)
of wil jij op beide beamers een verschillend signaal projecteren -> in dat geval zal jouw PC 3 monitoruitgangen moeten hebben.
Ik heb onlangs zelf iets dergelijks aan de hand gehad 1x beamer. Ik heb daar toen Powerpoint 2003 voor gebruikt. Die kan kan echter niet crossfaden en dus moet je fades vooraf renderen. Het is wel een voordeel dat Powerpoint zowel met afbeeldingen en videomateriaal om kan gaan (wel controleren of de gebruikte codec ook werkt in Powerpoint). Daarnaast is het vervelend dat Powerpoint bij het weergeven van video geen "voortgang schuifbalk" laat zien in het controlevenster.

Hans van Zijl

• LordofWhatever
jwpmzijl schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:25:
1x PC -> 2x Beamer ?!?
Wil jij op de beamers gelijktijdig hetzelfde afbeelden (splitter)
jep, dat is al geregeld.
en powerpoint is niet handig, ik wil zelf kunnen bepalen wanneer ik van het ene stuk naar 't andere ga. en BSplayer kan ook afbeeldingen laten zien, dus daar blijf ik voorlopig bij.