Na overzetten netwerk op WLAN computer niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 15:08
Hallo.

Ik zit op mijn stage en er is hier nogal een probleem. Eerst was er een probleem met de telefoonlijk en was er geen internet meer. Na veel gezeur etc is er een andere lijn gekomen en nu ook een draadloze verbinding. De situatie is dat er hier 2 vaste computers en twee laptops (met wlan erin) staan. Alle computers waren eerst al met elkaar verbonden en hebben gedeelde mappen.
Nu doet het probleem zich voor dat het netwerk prima werkt met één vaste computer en de twee laptops. gedeelde mappen worden gezien etc.
Met een vaste computer is dat anders. De netwerkomgeving kan gezien worden, maar dubbelklikken op een andere computer is een foutmelding krijgen (neem contact op met de admin, blabla). Echter.. Wanneer ik het IP van de andere computer gebruik om daarop te komen kan ik wel bij de shares komen. Dit werkt echter niet om op de laptops te komen... (het belangrijkste is dat de vaste computers hun shares kunnen delen, maar toch). Wat het probleem wel raar maakt is dat het andersom niet werk. Wanneer ik van de vaste pc die goed functioneerd op de andere pc probeer te komen dmv het ip lukt het niet.

Ik heb de FAQ geraadpleegd en de host file aangepast om te kijken of dat een oplossing bood, maar dat doet het niet. een WINS server plaatsen is geen optie, want het is maar een klein bedrijfje en om even een WINS server op te zetten voor iets dat eerste prima werkte gaat er, terrecht, niet in. Ook dat is het maar de vraag of dat een oplossing biedt.
Verder heb ik gekeken of het uitmaakt of ik een ip adres verkrijg via DHCP of handmatig, maar dit maakt geen verschil. Het probleem blijft exact het zelfde.
Mijn ingevingen om dit probleem op te lossen zijn op. Heeft iemand anders nog wat, wat ik kan proberen?

edit1: Ook het benaderen van de computer dmv direct openen van de share lukt niet, niet met netwerknaam, maar ook niet met ip adres.
Ik ben hier al een paar dagen af en toe mee aan het kloten, maar krijg het maar niet opgelost. Het kan zijn dat ik iets vergeten ben te vermelden wat ik al wel geprobeerd heb.

[ Voor 9% gewijzigd door InterCC op 10-02-2006 12:59 ]

• InterCC
kick.. Ik zit nu in een internet cafe in Zaragoza (de stad waar ook mijn stage is) en ik zou heel graag een oplossing weten. Zoals in de startpost al gezet.. Ik heb geen idee meer...

• InterCC
kick 2

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

InterCC schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:31:
De netwerkomgeving kan gezien worden, maar dubbelklikken op een andere computer is een foutmelding krijgen (neem contact op met de admin, blabla).
Ohh die fout... :+ Dit gelezen?
Wat heb je veranderd of is er veranderd aan de situatie? Heb je ook (brakke) installatieCD's gebruikt o.i.d.?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• InterCC
Natuurlijk heb ik de firewalls uitgezet tijdens het proberen. Dat is het probleem dus niet.

De monteur die hier ADSL kwam aanleggen heeft idd op de vaste PC die problemen geen een installatie CD gebruikt ja.. Het netwerk wordt nu ook via het Sitecom wireless USB adapter ingesteld..

Ik snap er geen zak meer van.. De computer die voor het weekend nog werkte (de andere vaste computer) zelfde probleem nu. En natuurlijk moet ik nu gebruik maken van het netwerk om wat bestanden over te zetten die naar de computer moeten met DVD branden omdat er wat naar een client verstuurd moet worden. ARGGGGGGG

edit2:

Verder is er niets veranderd... Alleen één werkgroepnaam van een computer was veranderd (waarschijnlijk door zo'n installatie cd), dat heb ik terug gezet. De ip range is het zelfde gebleven en nu gaat het door de lucht ipv de router :P (er is wel een andere router gekomen van telefonica die het draadloos verstuurd). De monteur die het hier kwam aansluiten heeft gewoon gezorgd dat internet op de PC werkte en is snel vertrokken :p

[ Voor 63% gewijzigd door InterCC op 13-02-2006 12:12 . Reden: Veeg mij maar op.... ]