Ik heb zo pas een draadloze router aangeschaft van het merk SMC Networks (Barricade), meer bepaald het type SMCWBR14-G2. Ik heb de WAN-poort van de router aangesloten met mijn modem en één van de LAN-poorten aan de USB-ethernet-adapter. Op de andere pc, die enkele kamers verder staat en waar er ongeveer 3 muren tussen (ongeveer 15 meter verderop) zijn, is een WiFi-kaart (ook van SMC) geïnstalleerd die volgens XP naar behoren werkt. Ik heb nog geen ervaring met het bereik van dergelijke draadloze routers dus weet ik niet of het bereik van de SMC-router wel +/- 3 muren ver is en aldus rond de 15 meter bereik heeft. Ik surf nu via deze router, maar op mijn andere PC ontvang ik precies geen signaal. Ik heb al vanalles geprobeerd maar tot nu toe nog zonder resultaat. Op de andere PC staat er niets in de lijst van beschikbare draadloze netwerken! Ik heb al geprobeerd om het WLAN te bereiken via 192.168.2.1 maar deze is ontoegankelijk. Bovendien moet ik daar een administrator password ingeven (als ik 192.168.2.1 access via deze pc) en ik zou absoluut niet weten wat dat password is, ik heb al admin geprobeerd maar dat werk niet. Bij IPCONFIG op de PC met WiFi-kaart staat er dat zowel Ethernet als LAN ontkoppelt zijn.. De PC vindt klaarblijkelijk mijn accesspoint niet. Ik beschik niet over een UTP/Coax/Glasvezel :-) -kabel om het netwerk te testen, noch beschik ik over een laptop met WiFi-kaart.
Wat kan ik alsnog doen? Graag opbouwende commentaar.
Wat kan ik alsnog doen? Graag opbouwende commentaar.