Kan niet via xp proffesional op xp home komen andersom wel

Pagina: 1
Acties:

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
ik heb een netwerk 9opgebuwd met een draadloze router.
Nu kan boven heb ik een amd3000 met xp home
Beneden een p2 met xp proffesional
Nou kan ik wel van b9oven met de home beneden op de proffesional mijn bestanden zien
Maar ik kan niet beneden b9oven 9op de xp home mijn bestanden zien?
Ik wordt er gek van iets met rechten ofzo niet genoeg rechten om op deze netwerk te komen
Hoe los ik dit op de home boven upgraden naar xp proffesional?

Verwijderd

Heb je een firewall aanstaan op de XP-home maschine? Dat kan het probleem zijn.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Komen de gebruikers namen van beide pc's wel met elkaar overeen?
Probeer anders eens het Gast account aan te zetten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ikweetniks
met xpy 0.94 heb ik de firewall service helemaal uitgeschakeld dus die zit er niet meer op de xp pro bakkie beneden.
Ik heb op de xp pro beneden gast ingeschakeld en op de xp home boven gast ook ingeschakeld.
Alleen ik log op allebeide compies met 2 verschillende namen moet ik die echt op allebei de compies veranderen naar bijv? naam : ikweetniks paswoord : drama op xphome boven en dan hetzelfde gebruiken met inloggen op xp pro beneden? bedoelen jullie dat?

Nou is het zo dat ik een smc wireles router gebruikt dus boven de xp h9ome met draad verbonden en beneden xp pro via wireless werkt perfect kan b9oven met xp home gewoon bestanden zien o9p xp pr9o beneden maar andersom kan ik niet met xp pro boven op xp h9ome bestanden zien.

Moet ik de firewall ook boven als service uitschakelen?
ik heb begrepen dat je niet zo makkelijk rechten kan managen 9op een xp home bakkie?
daar zit em het probleem volgens mij user rights en iedereen gast aanmaken en alle rechten geven maar waar doe ik dat in xp home?

hij zegt amd3000 is niet toegankelijk u heb m9ogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerk bron neem contact 9op met de beheerder van deze server als u wilt weten 9of u toegangsrechten heb. toegang geweigerd :(

kan ik van die xp h9ome bakkie beter een pro maken door te upgraden naar windows xp proffesi9onal?

[ Voor 14% gewijzigd door ikweetniks op 10-02-2006 12:26 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Wat is er aan de hand met je 9 toets?

• ikweetniks
Obliterator schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:23:
Wat is er aan de hand met je 9 toets?
zit vast d9oor cola gaat mee met de o9

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-04 09:05
ikweetniks schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:25:
[...]

zit vast d9oor cola gaat mee met de o9
k9o9op een nieuw t9oetsenb9ord... ;)

Verwijderd

Zitten de beide pc's wel in dezelfde werkgroep? En zet bij beiden de firewall maar uit.

Probeer eens een ping te versturen naar die Windows XP pro.

Heb je op de Windows XP pro machine toevallig rechten ingesteld op de bestanden/mappen door het vinkje in mapopties "eenvoudig delen van bestanden" uit te zetten. Anders kan je dat doen en dan "iedereen" toegang geven net als Windows 2000.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:05 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Probeer dit is :

Stap 1 : Verander eerst de naam( en alleen de naam ! ! ! ) van de computer en start dan opnieuw. Dit moet je zonder verandering van je werkgroep doen.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.

Doe dit op beide computers.

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1