[Linux] e-tech ADRT04 en extern ip op mijn firewall

Pagina: 1
Acties:

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste Guru's,

Ik wil met een e-tech ADRT04 welke een linux adsl modem/router is waarop je standaard met ssh en telnet in kan loggen voor elkaar krijgen dat mijn firewall erachter een extern ip heeft. Dat zou kunnen als het ding een pppoe tunnel over het apparaat toelaat naar de isp of als het ding dhcp spoofing kan doen of iets dergelijks. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled maar over beide onderwerpen kan ik weinig met betrekking tot linux vinden of hoe het ueberhaupt in zijn werk gaat.

Iemand die me een richting uit kan sturen?

Alvast bedankt

Bas

PS voor de liefhebber, ik heb nog nergens de gpl kunnen lezen en nog nergens sources kunnen vinden van de firmware dus spam die helpdesk 0900-3832468 :)

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ifconfig ip van ppp0

>.< >.< >.< >.<

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bas! schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:54:
Beste Guru's,

Ik wil met een e-tech ADRT04 welke een linux adsl modem/router is waarop je standaard met ssh en telnet in kan loggen voor elkaar krijgen dat mijn firewall erachter een extern ip heeft. Dat zou kunnen als het ding een pppoe tunnel over het apparaat toelaat naar de isp of als het ding dhcp spoofing kan doen of iets dergelijks. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled maar over beide onderwerpen kan ik weinig met betrekking tot linux vinden of hoe het ueberhaupt in zijn werk gaat.

Iemand die me een richting uit kan sturen?

Alvast bedankt

Bas

PS voor de liefhebber, ik heb nog nergens de gpl kunnen lezen en nog nergens sources kunnen vinden van de firmware dus spam die helpdesk 0900-3832468 :)
Het lezen van de bijgeleverde handleiding is wel zo handig, aangezien het er letterlijk instaat.
Ik citeer:
"Router alleen als modem gebruiken.
Het is mogelijk om deze router alleen als een modem te gebruiken. In dat geval kan en mag er slechts 1 pc op worden aangesloten, of een andere router/hardwarematige firewall. Dit noemen we ook wel 'bridgen' van de verbinding. (deze instelling is alleen voor zeer ervaren bla blabla"

je hebt de keuze uit 2:
1: PPP Bridge (alleen bij pppoa/pppoe acounts!)
2: 1483 DHCP Bridge

ik denk dat je met optie 1 veilig zit, maar ik weet niet wat je provider je aanbiedt.