Geen beeld op monitor na tv-mode in tvtool

Pagina: 1
Acties:

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 10:17
Hallo, na heel wat gesearch ben ik helaas nog geen overeenkomstig topic tegen gekomen, vandaar deze vraag. Gister heb ik geprobeerd om m'n ASUS v7700 middels SVIDEO out op de tv aan te sluiten, de kabels heb ik aangesloten, vijf keer nieuwe drivers geinstalleerd totdat er eindelijk de optie tot tvout bij zat. In eerste instantie geprobeerd om de optie in te schakelen via het 'beeldschermeigenschappen' venster, hier werkte het niet, dus toen heb ik tvtool geprobeerd.

Hier begon de ellende, want zonder (mijn fout) goed naar alle instellingen gekeken te hebben, klikte ik de TV modus aan, waarna mijn monitor dus op stand-by ging en het beeld vermoedelijk naar de tv werd doorgeschakeld. Dit laatste werkt dus niet, ik weet niet precies waardoor, alleen het probleem is dat ik de instelling niet meer terug krijg naar een video signaal naar m'n pc monitor! Ook niet na resetten. Tijdens het opstarten zie je wel het windows XP opstartscherm, maar daarna, als ie naar het bureaublad wilt, valt de monitor weer weg, vermoedelijk omdat het beeld nog steeds op tv-out staat.. waarmee ik dus niks zie. Heeft iemand enig idee hoe ik dit terug kan zetten? Zonder beeld is het ook nogal lastig navigeren door tvtool, maar er moet wel een andere manier zijn lijkt me?
Alvast bedankt voor enige hulp!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Je kan 2 dingen proberen. Ten eerste je TV van de vid-kaart loskoppelen. Als je geluk hebt dan zien de drivers dat er geen TV meer aan hangt en zal dan terugvallen op de VGA aansluiting.
Echter, het kan zijn dat TV-Tool deze check heeft uitgeschakeld, en dan zal dat niet werken.

In dat geval moet je (weer zonder TV!) in Safe-Mode booten en dan kun je het beste je videokaart drivers uninstallen. Dan zou bij de volgende boot Windows terug moeten vallen op de ingebouwde drivers (en mischien ook wel gelijk installen). Na de reboot van de driverinstall zou alles weer normaal moeten werken.

Als hij na die reboot dan weer op 'zwart' gaat, moet je na verwijderen van de drivers (of mischien zelfs al in safe-mode) TV-Tool draaien en totaal uitschakelen zover mogelijk.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 10:17
Thanks! Hij doet het ook weer, na een safe-mode reboot en het wijzigen van de instellingen daar. F8 ingedrukt houden, lol, die was ik dus even vergeten.
SVIDEO out doet het nu ook op m'n tv trouwens, zat wat fout in de SVIDEO > SCART verloop, maar dat terzijde. iig, bedankt!