Ik heb gisteren mijn nieuwe CPU binnen gekregen:
AMD Athlon XP 3000+ FSB333 Socket A
Het mobo dat ik heb is een:
Asus A7V600
Probleem is nu dat ik op het moment draai op 2167 MHz (staat zo in de bios)
Echter als ik op 2600 MHz wil draaien krijg een bootblock error:
Ik ben al naar de Asus site geweest en heb ik de laatste versie van de bios gedownload en vervolgens de bios geupdate. Het updaten ging goed en vervolgens startte hij goed op.
Alleen stond de CPU nog niet goed. Ik zette hem dus meteen op 2600MHz, en toen kreeg ik gelijk die bootblock. Ik weer oude CPU erin opstarten afsluiten. Nieuwe CPU erin en op 2167 MHz gezet en dat werkt zonder problemen. Bios resetten kon ik in het mobo boekje zo snel niet vinden dus vandaar deze methode.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn BIOS mijn CPU pakt als hij op 2600MHz staat ingesteld?
Alvast bedankt
- Martijn
PS: Ik heb de search gebruikt maar kon niets bruikbaars vinden.
AMD Athlon XP 3000+ FSB333 Socket A
Het mobo dat ik heb is een:
Asus A7V600
Probleem is nu dat ik op het moment draai op 2167 MHz (staat zo in de bios)
Echter als ik op 2600 MHz wil draaien krijg een bootblock error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Award BootBlock Bios v1.0 Copyright BIOS ROM Checksun error Keyboard error or no keyboard present Detecting floppy [....] Detecting Api [....] Sec. Master [...] Sec Slave [...] Disk boot failure, instert system disk and press enter.... |
Ik ben al naar de Asus site geweest en heb ik de laatste versie van de bios gedownload en vervolgens de bios geupdate. Het updaten ging goed en vervolgens startte hij goed op.
Alleen stond de CPU nog niet goed. Ik zette hem dus meteen op 2600MHz, en toen kreeg ik gelijk die bootblock. Ik weer oude CPU erin opstarten afsluiten. Nieuwe CPU erin en op 2167 MHz gezet en dat werkt zonder problemen. Bios resetten kon ik in het mobo boekje zo snel niet vinden dus vandaar deze methode.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn BIOS mijn CPU pakt als hij op 2600MHz staat ingesteld?
Alvast bedankt
- Martijn
PS: Ik heb de search gebruikt maar kon niets bruikbaars vinden.