Toon posts:

Na kwartiertje standaart blauw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud bakkie staan die ik als webserver gebruik maar echt veel heb ik er op dit moment niet aan want hij valt steeds uit:

Het is een:
Windows XP Pro corp. (best veel erafgehaald met nLite)
amd athlon 1ghz
256mb ram
fijitsu 40gb hdd (2 partities beide ntfs)
ati 32 mb video
nieuw redelijk cpu koelertje

wat ie soms dus doet is dat als je hem opstart gaat ie windows in, das echt zo gebeurt allemaal
maar dan staat ie ongeveer een kwartiertje aan, dan krijg ik een blauw scherm blabla begin geheugen dump
maar das nog niet alles, als dat is gebeurt namelijk pakt ie mn hdd niet meer, pas na een paar keer opnieuw opstarten of effe wachten reageert ie weer..

waar ligt dit aan? mn hdd zit goed aangesloten..
dus ligt dit aan mn hdd, of mn mobo (dat die mn hdd niet meer goed pakt) of iets anders??

ik snap er niets van!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
En wat staat er ipv blabla???

kunnen verschillende dingen zijn zoals "Bad_Pool_Caller" "Inaccessable boot device" enz.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Andere schijf inbouwen om uit te proberen of hij dan ook weer vast loopt.
Hd is misschien kapot, deze loopt blijkbaar vast, en als je stroom eraf haald loopt deze weer.

En lees eens andere topics, want je geeft weinig info.

[ Voor 15% gewijzigd door jan99999 op 10-02-2006 09:40 ]

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 15:14
temp probleem? Als ie steeds na 15 min opwarmen uitvalt...

Verwijderd

Topicstarter
@bmws: ik zal volgende keer dat ie dat doet effe kijken wat hij aangeeft

@jan99999: oke ga ik meteen doen, bedankt voor de tip

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 07:31

mace

Sapere Aude

Je kan proberen een andere kabel te gebruiken, en test je harde schijf eens.
Welk merk is het? >> Tooltje downloaden van site fabrikant.

Post ook eens wat er staat bij die blue screens.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 10-02-2006 09:41 . Reden: B) ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij dat blauwe scherm zegt:

A process or thread crucial to system operation has unexpextedly been terminated.

daarna een stukje over dat je safe mode kan opstarten en hardware opnieuw installeren ofzo
en nog wat cijfertjes die me niets zeggen

edit: normaal is het ongeveer een kwartiertje, nu bleef ie de hele dag draaien

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 19:42 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

lijkt MIJ een fout in het OS, dat had mijn PIII 450 eerst ook, na re-install deed ie het weer.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je iets teveel hebt gestripped met nlite. Ik zou hem eens opnieuw installeren. Sowieso is het handiger om op een server Linux of Windows 2003 te draaien. Als je daarna nog steeds deze vastlopers krijgt weet je bijna zeker dat het aan de hardware ligt.

Verwijderd

Kapot OS, temperatuur-probleempje, of eventueel een gare HD. Maar dat had je zelf ook al bedacht. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

E-jey schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:50:
Ik denk dat je iets teveel hebt gestripped met nlite.
Dat denk ik ook.
"hey, ik heb mijn OS met een unsupported tool gecastreerd en verminkt, en nu krijg ik foutmeldingen" 8)7

Simpel uit te sluiten door een niet-verminkte install erop te zetten lijkt me (en een ghost van de draaiende setup is ook zo gemaakt toch?).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
E-jey schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:50:
Ik denk dat je iets teveel hebt gestripped met nlite. Ik zou hem eens opnieuw installeren. Sowieso is het handiger om op een server Linux of Windows 2003 te draaien. Als je daarna nog steeds deze vastlopers krijgt weet je bijna zeker dat het aan de hardware ligt.
oke Linux dacht ik al aan, maar kan je ff snel zeggen welke handig is voor alleen maar server werk (met GUI, moet eerst ff van windows afwennen ;)).. ik hoor nu "check het linux post", maar kan je gewoon ff een van de vele noemen die wel goed is (die veel gebruikt wordt ofzo)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:45:
oke Linux dacht ik al aan, maar kan je ff snel zeggen welke handig is voor alleen maar server werk (met GUI, moet eerst ff van windows afwennen ;)).. ik hoor nu "check het linux post", maar kan je gewoon ff een van de vele noemen die wel goed is (die veel gebruikt wordt ofzo)
Waarom vraag je het dan alsnog?
Je begrijpt toch wel dat je zo mensen de lust tot antwoord geven ontneemt?
Krijg er een beetje luiheids-idee bij zo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik zo'n post lees, staat er zoveel in 1x dat ik er niets meer van snap..

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Als je die 'cijfertjes' 's intikt in Google of the Knowledge Base van MS staat er vaak wel de uitleg plus eventuele oplossing

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Pagina: 1