Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gegroet.

Heeft er iemand ervaring met de combinatie van een Dell Axim X51v (Windows Mobile 5.0) PDA, de BT-309 Bluetooth GPS ding en TomTom 5?

Ik heb laatst een Axim gekocht, met een navigatie pakket van Dell. Nou zit hier standaard software van NAVTEQ bij, maar dit werkt niet lekker (kreeg het trouwens geeneens goed geinstalleerd op mijn PDA).
Ik heb nu TomTom geinstalleerd, maar zodra ik de PDA selecteer (COM7) zegt tomtom dat er geen geldig GPS signaal is gevonden.
Wanneer ik de BT-309 detecteer met bluetooth staat hier niet een mooi icoontje, maar een geel bolletje met een zwart vraagteken erin :?
Ik kan nog nergens drivers oid vinden van de BT-309 voor Windows Mobile 5.0

Nou heb ik al op verschillende sites gelezen dat er problemen zijn met de BT-309 icm Windows Mobile 5.0, maar misschien iemand die er ervaring mee heeft?

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
ZroBioNe schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:32:
Gegroet.

Heeft er iemand ervaring met de combinatie van een Dell Axim X51v (Windows Mobile 5.0) PDA, de BT-309 Bluetooth GPS ding en TomTom 5?

Ik heb laatst een Axim gekocht, met een navigatie pakket van Dell. Nou zit hier standaard software van NAVTEQ bij, maar dit werkt niet lekker (kreeg het trouwens geeneens goed geinstalleerd op mijn PDA).
Ik heb nu TomTom geinstalleerd, maar zodra ik de PDA selecteer (COM7) zegt tomtom dat er geen geldig GPS signaal is gevonden.
Wanneer ik de BT-309 detecteer met bluetooth staat hier niet een mooi icoontje, maar een geel bolletje met een zwart vraagteken erin :?
Ik kan nog nergens drivers oid vinden van de BT-309 voor Windows Mobile 5.0

Nou heb ik al op verschillende sites gelezen dat er problemen zijn met de BT-309 icm Windows Mobile 5.0, maar misschien iemand die er ervaring mee heeft?
Ik heb zelf een Axim v50v met windows 5. En heb hetzelfde probleem gehad met tomtom 5 icm een adapt AD-300 GPS receiver.

Indd ik kreeg ook een geel bolletje. maar daar moet je je niet door laten afschrikken.

Laat de gps receiver eerst een tijdje buiten liggen zodat je zeker een fix hebt, start dan je pda op en selecteer een gps receiver de com die je gebruikt, als je dus gps op com 7 hebt gezet selecteer dan com 7. kan ook een andere com zijn.

en dan gewoon wachten. en blijf selecteren. Hij zal hem gewoon pakken.

• ZroBioNe
  • Niet online
BlowFish schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:38:
[...]

Laat de gps receiver eerst een tijdje buiten liggen zodat je zeker een fix hebt, start dan je pda op en selecteer een gps receiver de com die je gebruikt, als je dus gps op com 7 hebt gezet selecteer dan com 7. kan ook een andere com zijn.

en dan gewoon wachten. en blijf selecteren. Hij zal hem gewoon pakken.
Wat bedoel je met buiten laten liggen? Er niets mee doen? Uitlaten staan?
Hoelang is een tijdje precies?
Dat selecteren heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat werkte niet.
Er staat in tomtom ook een port bij met allemaal vraagtekens. Dit schijnt een bug te zijn in Tomtom. Misschien daar iets mee doen?

• BlowFish
ZroBioNe schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:42:
[...]

Wat bedoel je met buiten laten liggen? Er niets mee doen? Uitlaten staan?
Hoelang is een tijdje precies?
Dat selecteren heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat werkte niet.
Er staat in tomtom ook een port bij met allemaal vraagtekens. Dit schijnt een bug te zijn in Tomtom. Misschien daar iets mee doen?
Het is verstandig als je net een neiuwe gps receiver hebt deze aan te zetten en zo'n 10 - 20 minuten "stil" buiten in de open lucht te leggen zodat de receiver een goede fix met de satelieten kan maken.

Met de vraag teken hoef je ook niets te doen, je hebt enkel de port nodig, maar heb je wel een de juiste port ingestelt?

start - > settings - > GPS en dan de gps op port 7 ingestelt ?

• ZroBioNe
  • Niet online
Aha ok, ik snap 't. Dat GPS is nog wat nieuw voor me ;)

Ik heb de GPS reciever toegevoegd dmv een 'Nieuw partner verband'.
Daarna heb ik bij het tabje COM-Poorten een nieuwe uitgaande poort gedefineerd, met de GPS reciever als apparaat. Dit is COM7.

Dan in TomTom selecteer ik ook Com7.
Als ik vanavond thuis ben, zal ik de reciever een half uurtje buiten leggen.
Kan je nog merken wanneer de reciever een goeie 'fix' heeft?

[edit]
De GPS poort bij SETTINGS heb ik ook op Com7 ingesteld.
Er is ook nog een instelling 'GPS automatisch beheren'. Is dit van belang?

[ Voor 18% gewijzigd door ZroBioNe op 10-02-2006 09:59 ]

• BlowFish
ZroBioNe schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:58:
Aha ok, ik snap 't. Dat GPS is nog wat nieuw voor me ;)

Ik heb de GPS reciever toegevoegd dmv een 'Nieuw partner verband'.
Daarna heb ik bij het tabje COM-Poorten een nieuwe uitgaande poort gedefineerd, met de GPS reciever als apparaat. Dit is COM7.

Dan in TomTom selecteer ik ook Com7.
Als ik vanavond thuis ben, zal ik de reciever een half uurtje buiten leggen.
Kan je nog merken wanneer de reciever een goeie 'fix' heeft?

[edit]
De GPS poort bij SETTINGS heb ik ook op Com7 ingesteld.
Er is ook nog een instelling 'GPS automatisch beheren'. Is dit van belang?
dan moet het nu goed staan.

een goede fix betekent dat de receiver een betere positie kan weergeven in tomtom.

• ZroBioNe
  • Niet online
Ok, maar wel vreemd dat tomtom 'geen geldig signaal' aangeeft, want het groene lampje brandde wel op de reciever.
Ook al is de fix niet goed, dan is het signaal toch nog wel een geldig GPS signaal?
Of vereist tomtom een signaal dat precisie van 5 m2 hanteert? :)

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:24
Een hint die ik nog niet voorbij zag komen: heb je ook de 5.21 update van TomTom geinstalleerd?
Helpt toch wel enigszins bij BT/Windows Mobile 5/VGA problemen...

En persoonlijk heb ik het 'automatisch beheren' van WM5 uit staan. Gewoon voor de duidelijkheid van de instellingen. Kan zijn dat het 'met' ook werkt. Maar door al het gerotzooi dat je ook in eerdere posts al las, ben ik dat ook vergeten.

[ Voor 44% gewijzigd door swiv98 op 10-02-2006 11:20 . Reden: Aut. beheer uit ]

• ZroBioNe
  • Niet online
De 5.21 update heb ik reeds geinstalleerd.

Wat is precies het VGA probleem met tomtom?
Denk niet dat ik daar nog last van gehad heb

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:24
Nou, dan stel ik voor dat je de vele threads die er ofwel over de x50v ofwel over TomTom gaan er eens op nabrowst.
Problemen die zich vooral laten vertalen naar 'instabiel' en 'doet het maar xx minuten'.
En voor BT was er het probleem dat je niet de juiste compoort kon selecteren.

Ik geef toe, het is een gehannes, vooral omdat je inderdaad soms geduld moet oefenen ipv te verwachten dat het gelijk werkt (ook al zou dat ;logisch' zijn). Maar het kan zeker.
Veel plezier met je TomTom

• ZroBioNe
  • Niet online
Ok!
Ik ga zeker nog veel lezen over TomTom en de X51v (niet de X50v ;))

Vanavond ga ik testen met de GPS reciever, hopen dat t niet regent, dan kan ik m buiten leggen 8)

Bedankt iig voor de support alvast! :)

Verwijderd

Ik lees ook in deze "draad" [rml][ PDA] HTC Galaxy (Qtek G100, i-Mate PDA-N, Dopod P100)[/rml] behoorlijk wat problemen met het verkijgen van een vlotte fix (warm en koud) bij de combinatie van tomtom5.21 en windows mobile 5 PDA's. Ik heb zo'n vermoeden dat tomtom (en of WM5) niet helemaal fris om weten te gaan met de GPS signalen..

• ZroBioNe
  • Niet online
Ja dat denk ik ook.
Toch vreemd, op veel sites lees je dat tomtom 5 (of 5.21 denk ik) goed compatible is met WM5.

Dus zou het dan aan de aansturing van WM5 liggen oid?

• ZroBioNe
  • Niet online
Zo, net even getest.
De GPS muis een half uurtje buiten gelegd, en inderdaad: Alles werkt!

Bedankt mensen 8)
Pagina: 1