Toon posts:

TFT scherm geeft wazig beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Gisteravond deed alles aan mijn PC, inclusief de monitor (Samsung SyncMaster 171S), het nog prima. Vanochtend startte ik echter mijn PC op en op het eerste gezicht leek mijn monitor geen beeld weer te geven. Het LED lampje ging wel branden, maar het beeld bleef zwart. Om meteen even te kijken of het aan mijn videokaart kon liggen heb ik even een andere monitor aangesloten, maar die gaf prima beeld. Evenals mijn TV, die op de TV-out staat aangesloten...

Nu heb ik de monitor weer even aangesloten en viel mij ineens op dat er wel degelijk iets op de monitor te zien is. Als je goed kijkt zie je het normale beeld, maar dan alsof je er door geblindeerd glas naar kijkt. Het is wat lastig uit te leggen, maar alles is ontzettend donker en de verschillende elementen op mijn desktop zijn met moeite te onderscheiden.

Ook als ik de monitor niet aansluit op de PC, in welk geval hij normaliter een schermpje weergeeft waarop staat dat 'ie geen signaal heeft, is het beeld zo wazig. Het scherm is zwart en met veel moeite is het kleine schermpje te onderscheiden...

Is het scherm gewoon dood of valt het allemaal wel mee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gezien je ook zegt dat bij het ontkoppelen van de kabel ook zo waazig is ben ik bang dat deze ermee ophoud.. Gezien de type monitor heb je nog garantie ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Backlight ligt eruit. Ik hoop dat hij nog in garantie is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me wel in het typenummer vergist hebben, het ding is al 4 jaar oud. Helaas geen garantie meer dus. Is het verstandig hem te laten repareren of kan ik beter een nieuwe monitor kopen?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:03:
Ik zal me wel in het typenummer vergist hebben, het ding is al 4 jaar oud. Helaas geen garantie meer dus. Is het verstandig hem te laten repareren of kan ik beter een nieuwe monitor kopen?
De laatste, of je moet heel handig zijn. Wel zonde....scherm is nog goed, maar door dat stomme lampje is je scherm nutteloos geworden. Dan beter het panel stuk en het licht nog goed.

Hop,hop,hop!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Och, hij is nu toch kapot, doe hem even open en kijk of het niet gewoon de voltage-convertor is. Die kan je denk ik wel ergens apart kopen.
Anders maak je van het panel een mooie beamer als je nog ergens een oude projector op de kop kunt tikken. :)
Pagina: 1