[office 2003 pro] installer verdwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 19:18
Hallo,

Ik wil Office2003 installeren en dan met name Visio. De installer start keurig op, zegt dat hij de setup aan het voorbereiden is, dan komt er een tweede schermpje, en *flits* weg installer. Verder niets, geen melding, geen processen meer te zien, gewoon weg. Ook in Event Viewer worden geen noemenswaardige dingen geregisteerd. Eerder was dit met de main bulk van de Office 2003 Pro Suite ook zo, maar toen bleek na een restart dat hij wel het een en ander in het start menu gezet had. Bij vervolgend opstarten van bijvoorbeeld Word werd de applicatie alsnog geinstalleerd. Nu wil ik dus alleen visio nog toevoegen maar dat lukt niet.

Ik heb al even gegoogled en het lijkt erg op: http://support.microsoft....;898469&spid=2488&sid=251
scandisken van alle harddisks (zoals aangegeven) verhelpt het probleem niet.
Heb de installer ook handmatig aangezwengeld met log aan (msiexec /l* C:\inst.log /i vispro.msi) maar daar kom ik ook niet heel veel verder mee... de laatste regels daarvan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Action 8:39:58: SetSMARTSOURCEDIR_SD. 
Action start 8:39:58: SetSMARTSOURCEDIR_SD.
Action ended 8:39:58: SetSMARTSOURCEDIR_SD. Return value 1.
Action 8:39:58: SetSetupPSSHelpFileDir_NotInstalled. 
Action start 8:39:58: SetSetupPSSHelpFileDir_NotInstalled.
Action ended 8:39:58: SetSetupPSSHelpFileDir_NotInstalled. Return value 1.
Action 8:39:58: FeatureDependency.

Please?!

Leaping Lab Rats!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Nieuwste installer al gepakt?
http://support.microsoft.com/?kbid=884016

Als dat niet helpt rpobeer dan de installer opnieuw te registreren (msiexec /unreg gevolgd door msiexec /regserver)

Anders even met de msi cleaner zoeken of je gekke dingen tegenkomt http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;290301
eventueel het hele officepakket uninstallen, met de cleaner de resten verwijderen, opnieuw starten en dan weer proberen te installeren.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• d3vlin
Bedankt voor de suggesties.
De gebruikte installer is up-to-date. Opnieuw reggen heeft het probleem ook niet opgelost. :/
De hele office suite opnieuw installeren ben ik niet van plan, ben al blij dat de main suite geinstalleerd staat! (zie openingspost) :X

Overigens een install met alleen het loggen van errors (msiexec /le C:\errorlog.txt /i vispro.msi) resulteert in een bestand met alleen een timestamp. Er gaat dus feitelijk niets fout in de installatie.

[ Voor 66% gewijzigd door d3vlin op 10-02-2006 11:33 ]

Leaping Lab Rats!

• hufkes

hufkes

En toch denk ik dat het aan een aantal keys van de msi mbt office ligt.. dus ik zou de boel echt uninstallen, dan msi cleaner alles van office alsnog goed laten verwijderen. Dan zou hij ook de gewone office volgens de normale manier moeten doen.

Juist doordat je main suite ook al niet helemaal lekker installeerde lijkt me de kans er groot dat daarbij dus iets fout is gegaan en nu doorwerkt in de install van visio...

---

• d3vlin
Ik heb Office 2003 suite zojuist weer uninstalled (en gereboot). Hetzelfde probleem is nu inderdaad weer terug bij de main suite.
msi cleaner ziet daarna alleen niets meer van Office, dus hoe kun je dat dan schoonmaken?! :P

update: via Control Panel / Add or Remove Programs / Add New Programs kan ik Office Suite blijkbaar wel installeren... :z 8)7

update 2: ...en Visio ook... :D

[ Voor 28% gewijzigd door d3vlin op 10-02-2006 12:53 ]

Leaping Lab Rats!

• hufkes

hufkes

ok, dus het is nu opgelost?

---

• d3vlin
sja het probleem blijft hetzelfde, maar Office inclusief Visio staat geinstalleerd, dus ik zie het als een workaround ;)
Hoe dan ook bedankt. :)

(Slotje)

Leaping Lab Rats!

Pagina: 1