Toon posts:

USB stroomprobleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC (Win98 SE) met twee USB 1.1 poorten. Ik had deze tot nog toe nooit gebruikt maar onlangs plugde ik een webcam hierop. De webcam werd niet herkend na de installatie van de software (ik heb het op de goede volgorde gedaan, eerst software, daarna inpluggen).

Ik heb toen even een USB card reader eraan gehangen want die heeft een lampje voor aan/uit erop zitten (de webcam niet). Toen zag ik dat wanneer ik deze inplugde in een van beide usb poorten dat het lampje alleen maar heel even aanging (1/10 sec of zo) en daarna uit.

Het lijkt dus alsof er een aansluitprobleem is, alle USB drivers zijn goed geinstalleerd (bij apparaatbeheer staan geen uitroeptekens o.i.d.).

De USB aansluitingen zitten op het moederbord zelf dus het is geen kwestie van de USB kaart aandrukken.....

Iemand een idee ?

Verwijderd

Staan de USB poorten wel aan in de BIOS?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik heb wel eens gehad dat als je een bepaald apparaat op je usb aansluitte dat teveel stroom trok dat je dan een melding kreeg van Windows dat er een stroompiek op de usb was. Misschien heeft W98 die meldingen niet, maar gebeurt het wel. Heb je geen usb hub met stroom die je kan gebruiken om te testen?

Hail to the king baby!