Forum onbereikbaar, acces denied

Pagina: 1
Acties:

• P.P.
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-08 16:00
Ik ben een vervent WoW-speler en ons gilde had dringend behoefte aan een website/forum. Ik heb die taak toen op mij genomen ook al ben ik een n00b op dat gebied. Site zelf gebouwd en forum met hulp van vriend online gekregen. Nu was ik bezig met een DKP-systeem op te zetten (soort puntensysteem), het enigste wat ik concreet had veranderd was mijn paswoord voor MySQL als admin 8)7 . Nu is mijn forum ineens onbereikbaar geworden, ik krijg deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img498.imageshack.us/img498/2286/foutmelding5ch.th.jpg

Het lijkt me dat door het veranderen van m'n paswoord het forum niet meer bereikbaar is. Via m'n admin-page kan ik bij powertools databases aanmaken, maar niet echt wijzigen (kan het niet vinden iig), dus ik weet niet hoe ik het paswoord daar moet veranderen. Of dat echt het probleem is weet ik ook niet zeker :? . Ik heb hier op het forum gezocht op foutmelding MySQL, maar zag mijn probleem niet terug. Ook googlen levert voor mij geen (duidelijke) info op. M'n gilde is echt een beetje in de problemen nu met planning van raids e.d. ;( . Ik ben slecht op de hoogte van MySQL en php, dus veel termen/logische dingen zeggen me helaas niets :'( . Normaal zou ik me inlezen e.d., maar het is druk op het werk en er is nogal wat druk (187 boze guildies |:( ). Alle hulp is welkom _/-\o_

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Je hebt je password voor MySQL verandert, zeg je. Het is logisch dat de forumsoftware er dan niet meer in mag, die gebruikt dan nog het oude password (?). Om het op te lossen moet je denk ik óf het MySQL password weer terugveranderen, of het door de forumsoftware gebruikte password veranderen naar het nieuwe. Die staat meestal in een config.php (oid) bestand.

DM!

• P.P.
Ach natuurlijk |:( , ik maar proberen het paswoord te veranderen, maar ik kan natuurlijk ook gewoon het paswoord terugzetten naar de oude. Soms is de oplossing simpeler dan je denkt :) . Nu heb ik jammer genoeg niets geleerd, maar het probleem wel opgelost. Dank Dank Dank _/-\o_ . Zal vanavond nog in config.php kijken of ik het kan vinden.

edit: hmm, uitgeprobeerd, maar heb werkelijke alle mogelijke wachtwoord combinaties van mezelf ingevoerd, maar geen reactie, forum nog steeds plat. zucht, het was ook te mooi om waar te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door P.P. op 10-02-2006 09:52 ]

Verwijderd

Je moet in de config-file van je forum kijken. Daart staan als het goed is drie variabelen in, de host, gebruikersnaam en wachtwoord van je database. Dit wachtwoord moet overeenkomen met het door jou ingevoerde wachtwoord.

Tevens zou je ook even kunnen kijken of het niet iets te maken heeft met 'old-client'.

succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 10:01 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Met betrekking tot het old-client probleem wat indeed aangeeft: kijk even of je host toevallig upgrades aan mysql heeft uitgevoerd (of php). En kijk ook even op het support forum van de forumsoftware, als ze dat hebben. Als laatste zou ik niet alleen het wachtwoord, maar ook even de user controleren.

En heb je al in config.php gekeken?

DM!

• P.P.
Kan hier op m'n werk config.php niet bekijken. Maar ik zal vanavond alles proberen wat jullie aangeven. Heb helaas niet zoveel tijd. Moet om 20.00 in Zul'Gurub zijn 8) . Bedankt voor jullie advies. Ik laat maandag wel weten of het heeft gewerkt. Als mensen ondertussen nog tips hebben? Maar ik neem aan dat met config.php alles goedkomt :).

edit: toch iemand met FP :r in het gebouw, ff kijken en je had gelijk, oud paswoord gebruikt in MySQL-admin en alles bij het oude. Maar kan ik nu simpelweg in config.php het paswoord aanpassen als ik dat wil?

[ Voor 29% gewijzigd door P.P. op 10-02-2006 12:14 . Reden: toch iemand met frontpage gevonden ]

Pagina: 1