Toon posts:

search query

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in een folder met tienduizenden files alle files bezichtigen, behalve files met een bepaalde extensie.

Welke search query kan ik dan uitvoeren in explorer?

Na research op Google en navraagn bij 1337 ICT-vrienden kom ik er nog steeds niet achter.

Alvast bedankt!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Poeh, vanuit Explorer is dit volgens mij niet te doen; misschien kan je eerst de files met "de extensie" tijdelijk naar een andere map verplaatsen zodat je makkelijk kan listen? Anders moet je haast wel met 3rd party tools aan de slag.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
zoals?

iemand een suggestie?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

code:
1
 dir /on /b | find /V ".mp3" > allesbehalvemp3.txt

:Y)

Maar in WOS erg relevant, over welk OS hebben we het eigenlijk? Zie ook de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan WOS en natuurlijk elke andere topictitel ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dat is een handig en krachtig commando zeg! maar heb je ook nog een parameter dat er ook in submappen wordt gezocht? zodat ik een hele HDD kan onderzoeken?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Check dir /? en zie dat je achter het dir commando /s kan zetten op ook subdirs te doorzoeken :Y)

Ennuh, hebben we het nu over Windows 3WFW, of over Windows Me? :+

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2006 13:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het 2000/XP/2003 is, kijk dan eens naar Indexing Service.
Sowieso niet onverstandig bij dergelijke aantallen...
Geeft je ook een veel flexibeler interface, en is native (geen 3rd party Google Desktop Search met het risico van onbedoeld vrijgeven van documenten).

Kun je bijvoorbeeld ook SQL queries op los laten:
Example queries for Indexing Service bij MSDN.

Voorbeeldje van een simpele file query voor XP indexing service:

@filename= *.exe & !setup.exe

Geeft elke exe file, behalve files genaamd setup.exe.

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 11-02-2006 14:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik "naar de indexing service kijken"?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Eeuhm, [google=how to use indexing service] geeft al meteen je antwoord met http://www.windowsnetwork...003-Indexing-Service.html
Natuurlijk aanpassen naar je eigen OS. Waarvan we nog steeds niet weten welk het is :+

Maar BackSlash32 heeft wel gelijk, inderdaad zal iets als de Indexing Service veel beter werken als je regelmatig een zoekopdracht wilt doen.

Maar ik stel voor dat je eerst zelf een tijdje gaat uitzoeken en uitproberen voordat je een vraag stelt. Zeker beide vervolgvragen waren met Google en/of de FAQ's alhier (WOS, SA, etc) prima zelf te beantwoorden. We denken graag mee met een dergelijke vraag, maar de focus moet wel het meedenken blijven ;)

Dus open een nieuw topic als je er niet uit komt, check dan natuurlijk wel even eerst het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif sticky topic bovenaan Windows Operating Systems. Deze sluit ik zodat je rustig de gelegenheid hebt om zelf even te proberen :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.