Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Eej,

ik kan mijn bluetooth verbinding gebruiken om mijn pc een dialup verbinding tot stand te doen brengen via mijn GSM. Ik redeneerde, dan moet het maar kunnen om te faxen ook, want wat is faxen meer dan bellen met rare piepjes?

Maar nee, dat wil niet lukken. Het begint zelfs niet te bellen. Waaraan ligt dat? En hoe kan ik te weten komen welke bluetooth profiles ondersteund worden door mijn gsm?

S

Verwijderd

'Dat wil niet lukken'. Krijg je een foutmelding of zo?

Faxen is degelijk wel iets anders dan bellen... Gaat op een andere bitrate dan bellen, dus hoeft niet per definitie te werken :).

• bluppfisk
  • Niet online
Ja :) maar niet erg nuttige informatie (ms-style)

The attempt to send the fax failed. (bij het verzenden licht mijn schermpje van mijn mobieltje niet eens op, dus ik weet niet of het wel verbinding maakt met de modem in mijn gsm)

en bij ontvangen:

An error occurred while receiving the fax. (hier licht mijn schermpje wel op, maar veel meer komt er niet)

Verwijderd

Draai je wel op 3.2 GHz?

• bluppfisk
  • Niet online
ehh.. waar kan ik dat vinden?

Verwijderd

Start -> Configuratiescherm -> Bluetooth -> Verbindingsinstellingen -> Verbindingssnelheid.

Die moet op 3.2 GHz staan.

• bluppfisk
  • Niet online
euh in mijn hardware staat er een Blutonium BCM2035 Bluetooth 2.4 GHz Single Chip Transceiver

is dat het euvel? Dus het ligt aan mijn dongle. Of ondersteunt de nokia 6021 gewoon geen faxen?

Verwijderd

Mijns inziens moet deze minimaal 3.2 GHz ondersteunen wil je faxen kunnen sturen... Hoe is deze dongle aan je verkocht? Puur om mee te bellen of ook om mee te faxen? Of is dit niet ter sprake gekomen?

• bluppfisk
  • Niet online
hier vind je trouwens de features van de Nokia 6021 telefoon

http://phonearena.com/htmls/Nokia-6021-phone-p_1146.html

bluetooth profiles:
Headset (HSP) / Handsfree (HFP) / Dial-up networking (DUN) / Generic Object Exchange (GOEP) / File Transfer (FTP) / Object Push (OPP) / General Access (GAP) / Serial Port (SPP) / Service Discovery Application (SDAP) / SIM Access (SIM)

nu weet ik niet of de fax profile een aparte profile is dan wel opgenomen is in DUN?

edit: dit is niet ter sprake gekomen, ik wou gewoon een dongle zodat ik data kon communiceren met de pc, en dat duwden ze standaard in me hand. (Gaat 3.2 Ghz dan ook sneller mocht ik willen upgraden naar een betere dongle?)

[ Voor 23% gewijzigd door bluppfisk op 10-02-2006 00:11 ]

• bluppfisk
  • Niet online
bump
Pagina: 1