Toon posts:

[XP] HD verdwenen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier te met een exreem bizaar geval te maken. Ik hoop echt dat ik van jullie enig deskundig hulp kan verwachten.

Ik was via Newsbin (programmatje om news feeds binnen te halen) iets aan het downloaden. Alles ging goed. De boel uitgepakt, getest...alles deed het. Toen ik in newsbin de opdracht gaf om de "oude" *.rar en *.par files te deleten (uit die lijst dus) vroeg ie of ze van de HD weg moesten....Ja natuurlijk. Vanaf dat moment is mijn D schijf (het is dus geen aparte partitie maar een aparte HD van 200HD) niet meer toegangelijk. In de eerste instantie kon ik de folders nog wel zien maar kon niets meer openen!!!!. Na een restart was mijn hele D weg. De restart ging zo snel dat ie onmogelijk tijd had om te formateren. Weet iemand wat ik nu moet doen om al mijn data weer terug te krijgen? Ik heb op Google al een beetje zitten zoeken en een paar recovery programmas gevonden maar eerst wil ik jullie raadplegen.

Ik heb al een diagnose progje (HD Tune) gerunt...die ziet wel een extra schijf. Die heeft geen enkele fout gefonden. Ook geen S.M.A.R.T. meldingn. Dus hardwarematig is ie prima.

Mijn specs:

P4 3.0 GHz HT
1 Gb DDR400
GeForce FX5700LE
DVD branders en shit
1 HD van 60Gb (winXP MCE2k5) deze doet het gewoon C:\
1 HD van 200Gb (op een of nader manier verdwenen) D:\

Ik moet de informatie op D:\ terug zien te krijgen....moet toch wel mogelijk zijn?

Alvast heel erg bedankt,
Andrei

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 23:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt als een dode of corrupte HDD. Ik neem aan dat je al een simpele schijfcontrole hebt gedaan en in je event log hebt gekeken en even de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers hebt doorgenomen?

Standaardrecept: niets (proberen te) schrijven naar de HDD en een datarecovery tool gebruiken om alle dtaa naar een andere HDD te kopieren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) Wel in BIOS te zien? door naar 2
2) Wel in hardware detectie te zien? door naar 3
3) Disk management opstarten en daar nakijken hoe de HDD erbij staat.
Als er gewoon een NTFS formatted disk te zien is, kan je 'm weer importeren of er een driveletter aan toekennen.

Wil je absoluut geen risico lopen, dan mag je een 3e 200GB hd pakken en er een Ghost image op dumpen en dan sleutelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 01:07:
1) Wel in BIOS te zien? door naar 2
2) Wel in hardware detectie te zien? door naar 3
3) Disk management opstarten en daar nakijken hoe de HDD erbij staat.
Als er gewoon een NTFS formatted disk te zien is, kan je 'm weer importeren of er een driveletter aan toekennen.

Wil je absoluut geen risico lopen, dan mag je een 3e 200GB hd pakken en er een Ghost image op dumpen en dan sleutelen.
In bios is ie wel te zien. Wat versta je onder hardware detectie? Met HD tuner wordt ie ook gezien. Toch staat ie niet in disk management. Als ik disk management opstart, start ie een of ander wizard op (initialisation and nog iets van nieuwe HD's...) wat ik helemaal niet wil...dus altijd cancel!!

Tevens heb ik een recovery tool gedownloadt (R-Studio), geinstaleerd. Die vind een NTFS partitie van 189 Gb...klopt helemaal...maar dat ding kost $80,- .

Alle suggesties zijn op dit moment welkom. Heeft iemand dit nooit aan de hand gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand nog wat ideeen?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 17:57
heb je een andere pc ?? daar mischien in steken

en mischien heb je hem wel met de hardware verwijderd. (ik heb zelf raid en dan krijg je hetzelfde als een usb-stick/mp3 speler in je taalkbalk rechtsonder.) ik kan zo mijn E eruit halen (softwarematig dan) zonder dat er veel gebeurd behalve dat mijn E weg is.

[ Voor 74% gewijzigd door kami124 op 10-02-2006 18:14 ]

Pagina: 1