Toon posts:

[XP] Inhoud files door elkaar gegooid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een probleempje. XP heeft m'n files door elkaar gegooid lijkt wel. Ik heb een extra pc waarop ik m'n mp3's en wat andere dingen op bewaar. Hierop draaide ik voorheen Win2000. Maar een paar dagen geleden heb ik XP geinstalleerd op deze comp. Na een herstart begon XP, voordat ie helemaal was opgestart, opeens allemaal files te re-locaten ofzoiets. Ik weet niet meer precies wat ie deed. Er stond ook iets bij over orphan files of folders. Ik heb de harde schijf uit die andere pc nu tijdelijk in m'n gewone pc gezet, en wat blijkt...een groot deel van m'n files lijkt door elkaar te zijn 'geschud'. Wil ik bijvoorbeeld een nummer van band A luisteren, krijg ik band B te horen. Ander voorbeeld: ik had een video van een DV-tape gecaptured en als ik 'm nu afspeel krijg ik geen beeld, maar een hele lange rits aan geluid van allerlei mp3's uit m'n muziekcollectie. Ik baal hier natuurlijk behoorlijk van (om het zacht uit te drukken) :(

Heeft dit met de windows registry te maken? En kan ik dit terugdraaien of repareren of iets dergelijks?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen registry maar crosslinked files door je crash.
Je filesystem is corrupt geraakt. FAT32 zeker?

chkdsk is misschien nog je vriendje, maar wellicht ook niet..

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2006 22:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Geen FAT nee, maar NTFS. En volgens mij was er niet echt een crash. Alleen een reboot na het installeren van XP. Maar ik zal chkdsk eens proberen.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....net even chkdsk gedraaid en hij komt niet echt met fouten ofzo. :(
Misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar staat dat hele proces dat ie die files door elkaar heeft gegooid niet ergens in een log? En dat je het met behulp van dat log terug kunt draaien? Toen ie het aan het omgooien was kreeg ik namelijk telkens in beeld te zien welke file nummers of id's met elkaar werden omgewisseld.