Ik ben nu al een tijd bezig om mijn mp3's goed weer te geven onder MCE. Ik vul alle velden in met tag & rename (via Freedb) tot zover alles goed. Als ik hem nu in MP10 in de medialibrary terug zoek staat hij bij artiest Def P & beatbusters / Aangenaam , dit wil ik ook. Maar hij staat ook nog eens bij Album / Aangenaam (Def P & beatbusters). Het zou kunnen dat dit de bedoeling is maar waarom staan er dan misschien 60% van mijn albums dubbel in en de rest alleen in album artiest ? Ik heb de tags bekeken en kan geen verklaring vinden hiervoor. Snap ik het nu niet helemaal (zal wel zo zijn ws
) of is er iets anders ?
Gooi eens je muzieklibrary leeg, en probeer het nog eens toe te voegen?
Signature
MCE houdt zelf tags bij, anders dan de standaard ID3-tags.
Als je een mp3 toevoegt aan de MCE-bibliotheek copieert MCE de ID3-tag naar MCE.
Dus wat je moet doen:
1. ID3-tags goedzetten
2. mp3's uit MCE-bieb mikken (let op dat je NIET het bestand wist, dus dit doe je vanuit de media-speler, dan kan je kiezen!)
3. mp3's opnieuw toevoegen aan de MCE-bieb.
Overigens is de MCE-bieb dezelfde bieb als de Mediaspeler-bieb.
Tip: gebruik Album Art Fixer om album-plaatjes toe te voegen en artiesten van je cd's in te vullen.
Als je een mp3 toevoegt aan de MCE-bibliotheek copieert MCE de ID3-tag naar MCE.
Dus wat je moet doen:
1. ID3-tags goedzetten
2. mp3's uit MCE-bieb mikken (let op dat je NIET het bestand wist, dus dit doe je vanuit de media-speler, dan kan je kiezen!)
3. mp3's opnieuw toevoegen aan de MCE-bieb.
Overigens is de MCE-bieb dezelfde bieb als de Mediaspeler-bieb.
Tip: gebruik Album Art Fixer om album-plaatjes toe te voegen en artiesten van je cd's in te vullen.
[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 10-02-2006 15:49 ]
Houdoe