bestanden en mappen niet te verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
Ik heb bij een provider op een apache server bestanden staan die ik er weer af wil halen.
Echter een aantal mappen en bestanden willen niet verwijderen.
Ik heb ftp-server Bullet Proof en Leecher gebruikt.
Ik heb geprobeer recusive te verwijderen. Heb de atributes op lezen en schrijven ingesteld maar niks mag baten. De mappen die ik wil verwijderen zijn leeg. Heb dat gecheked met -a en -al

Iemand een idee?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik weet niet of je het hebt geprobeerd.
maar als je op je host
een soort cpanel of een kloon daarvan hebt kan je ook proberen met dan file manager te werken.
soms werkt die beter voor dit soort dingen dan een ftp client

"Stilte, een gat in het geluid...."

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op welk OS draait die server?
Indien linux / *NIX: gebruik gewoon even een telnet :)
Indien Windows: Kun je er met een remote desktop bij? Zo ja, help explorer.exe even om zeep (via taskmanager) en start via die taskmanager een nieuwe taak: cmd.exe
In die commandline verwijder je vervolgens de bewuste mappen. Als je klaar bent: cmd sluiten, en via taskmanager explorer.exe weer opnieuw opstarten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Artwido
De provider (NXS) heeft wel phpmyadmin maar die is alleen voor de database.
Er is geen mogelijkheid zover ik weet om met een soort file-manager te werken.
Ze hebben een linux-server.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:*) Heb je al contact opgenomen met je provider? :*)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Artwido
ElCondor schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:34:
:*) Heb je al contact opgenomen met je provider? :*)
haha ja dat wilde ik uiteindelijk wel doen maar wilde eerst kijken of ik het zelf kon oplossen.

• Artwido
Ik had het probleem voorgelegd aan een kennis en die kwam met het volgende:
Vrijwel zeker wordt dit veroorzaakt doordat deze bestanden zijn aangemaakt als resultaat van een serverproces. Normaliter kopieer je mbv ftp oid bestanden naar de server, waardoor jijzelf eigenaar bent van deze bestanden en er alles mee kan doen.
Wanneer een bestand echter gecreeerd word als gevolg van een php-actie tijdens de installatie bijvoorbeeld (configuration.php of een ini file), dan is de webserver zèlf eigenaar van dit bestand en wordt jij buiten spel gezet omdat je geen eigenaar bent.

Oplossing hiervoor is om een file-utility te gebruiken op basis van php, en de bestanden hiermee te benaderen en aan te passen. 100% succes verzekerd.
Voorbeeld van zo'n programma is http://pfn.sourceforge.net/?lg=ing. Het spreekt voor zich dat je zo'n utility eerst naar je provider moet kopieren in een submap en deze submap wel even met een wachtwoord moet beveiligen om te voorkomen dat anderen hier gebruik van gaan maken. Wanneer je bij NXS inlog kun je heel eenvoudig zo'n map beveiligen vanuit een onderhoudsmenu.

ps ik ken zelf het programma niet waar de link naar verwijst maar het was de eerste redelijke die ik tegenkwam toen ik in Google hier even op zocht. Er zijn dus nog vele andere, misschien betere.. van dit soort programma's
Ik heb het progje gedowload (freeware) en geinstalleerd. Ik kon idd bestanden atributen en deleten maar bij sommige kreeg ik de melding dat ik geen rechten had. :( Ik kan toch moeilijk iedere keer mijn provider gaan mailen als ik een bestand verwijderd wil hebben.
iemand nog ideeen?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Welke ftp response krijg je eigenlijk als je de map probeert te verwijderen :?

Misschien wel zo nuttige info :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2006 23:25 ]

• Artwido
Van dat progje, phpnavigator dat ik dus op de server heb geinstalleerd. Je kan het progje alleen gebruiken via de website, krijg ik de melding dat ik geen recht heb iets te veranderen en dat alleen mijn provider dat kan.

screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img379.imageshack.us/img379/7761/screenschot3nx.th.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Artwido op 11-02-2006 23:45 ]

Pagina: 1