Toon posts:

[HTML/Javascript] Rich Text Textarea met smiley parsing

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om Rich Text <Textarea> tags te maken waarbij met de hulp van JavaScript een smiley , zoals =) , meteen na het intypen door middel van bv. J(ava)Script wordt getoond als een smiley.
(wat je in MSN tegenwoordig ook hebt). Het is wel de bedoeling, dat als het form gesubmit wordt, de smiley weer als "=)" verstuurd wordt naar het script die de inhoud van de textarea in de database zet.
Dit laatste omdat het een commentaarfunctie wordt, en het niet de bedoeling is dat er andere images getoond worden in de commentaren. De smiley wordt daarna op de commentaarpagina geparsed door middel van PHP's str_replace. Ik vraag me dus eigenlijk af of J(ava)script ook zo'n functie heeft ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mogelijk? Vast wel. Was dat je hele vraag? ;) Wat heb je zelf al gevonden? Wat zoek je überhaupt? Een manier om het zelf te maken? Want één enkele functie zal er echt niet voor zijn. Of zoek je een compleet script, klaar om te downloaden?

Verder: HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director? Kijk eerst hier! ;)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Als je een Event Listener voor 'keypress' aan de wysiwyg-editor hangt, kun je daarin met regexp in javascript dit doen.

Je zult dan de gematchte tekst moeten selecteren vanuit javascript, en dan het juiste plaatje invoegen. Het plaatje zal dan de tekst vervangen.

Ik ontken het bestaan van IE.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er al kant-en-klare scripts/classes bestaat die dit al kunnen, of dat ik er zelf een moet schrijven.

Wat ik inmiddels zelf al is gevonden is dit:
Pattern Matching and Regular Expressions in JavaScript

Wat ik echter nog niet gevonden heb, is hoe ik van een TextArea een Rich Text TextArea kan maken (zoals bij FCKeditor, http://www.fckeditor.net/)

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Het is geen textarea, het is een iframe. Zoek maar eens op midas mozilla, daar moet je een heel eind mee komen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan beter een plugin schrijven voor FCKEdit of TinyMCE. Als je er geen ervaring mee hebt, is een eigen RTE schrijven te veel werk voor woorden.

Verwijderd

cyberstalker schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:29:
Het is geen textarea, het is een iframe. Zoek maar eens op midas mozilla, daar moet je een heel eind mee komen.
Dat ziet er allemaal zeer belovend uit, maar werkt dit ook voor IE? want als ik een editor zou schrijven die enkel werkt onder mozilla is dat nogal stom...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

Human Bobby

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:11:
[...]

Dat ziet er allemaal zeer belovend uit, maar werkt dit ook voor IE? want als ik een editor zou schrijven die enkel werkt onder mozilla is dat nogal stom...
Er schijnen een paar verschillen te zijn. Welke kan ik je niet precies vertellen (ik weet werkelijk heel weinig van IE af), maar het schijnt in beide browsers te werken.

Ik zette dat er alleen maar bij omdat als je enkel op midas zoekt je allemaal resultaten krijgt over koning Midas e.d.

Pagina: 1