Voicemail uit, bellers moeten toch betalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Hoe zit dat nou eigenlijk met voicemail. Ik gebruik geen voicemail en heb het daarom uitstaan. Als mijn vriendin mij belt en ik niet op kan nemen, krijgt zij automatisch de melding dat mijn voicemail niet aanstaat/of dat ik het niet heb. Voor die melding betaald ze vervolgen 20 cent (per keer dat ze mij belt en die melding krijgt). Is dit normaal?

Ik heb zoiets van 'sms mij maar', net zo makkelijk. Maar als ze mij eerst belt en die melding heeft gehad heeft ze die 20 cent al moeten betalen en betaald daarna uiteraard ook nog eens voor het sms'je dat ze verstuurt

Dus nu mijn vraag, kan die melding helemaal uitgeschakeld worden? En mag zoiets uberhaupt wel? Ik zeg dus ik wil geen voicemail en anderen moeten daar zowiezo voor betalen??? Belachelijk.

(Oh trouwens, ik heb een vodafone abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Ehm, je vriendin kan natuurlijk ook overwegen om zelf even na te denken en bij de 6e keer overgaan op te hangen 8)7
En in alle andere gevallen zijn het gewoon de startkosten, en dat is niet het probleem van vodafone maar van haar eigen provider.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Laatst online: 10-08 22:47
Je doet je signature eer aan :P

Maar goed, ik weet dat het niet aan vodafone ligt, daarom was het maar een kleine melding tussen haakjes (mensen vragen daar achteraf altijd om dus ben ik het maar voor).

Verder doet iedereen het op zijn/haar eigen manier. Het kan zijn dat ik niet meteen kan oppakken. Je belt, niemand neemt op en je hangt op. Dat zij dan elke keer dat dit gebeurt na 6x overgaan moet ophangen... en volgens mij is het ook zo dat het niet bij iedereen na de 6de keer is. Bij sommige mensen schakelt het systeem al eerder door, dus daar kun je ook niet op incalculeren (en dat het al zou moeten zeg :'( ).

Verder vind ik het gewoon onzin, gesprekskosten voor iemand die niet opneemt? Kom nou, ik heb een abonnement, zeg dat ik niet van een-of-andere dienst gebruik wil maken, in dit geval toevallig voicemail, en een ander die mij belt moet dan te horen krijgen dat ik die dienst niet gebruik? Belachelijk! :(

En er nog nodeloos voor betalen ook. Betalen voor een dienst die wel gebruikt wordt alla, maar ergens voor betalen dat niet gebruikt word? Zo kan ik ook wel rijk worden, ik laat iedereen die mij belt betalen voor alle diensten die ik NIET gebruikt :P Right... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Eagle666 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:14:
Je doet je nick eer aan :P

Maar goed, ik weet dat het niet aan vodafone ligt, daarom was het maar een kleine melding tussen haakjes (mensen vragen daar achteraf altijd om dus ben ik het maar voor).

Verder doet iedereen het op zijn/haar eigen manier. Het kan zijn dat ik niet meteen kan oppakken. Je belt, niemand neemt op en je hangt op. Dat zij dan elke keer dat dit gebeurt na 6x overgaan moet ophangen... en volgens mij is het ook zo dat het niet bij iedereen na de 6de keer is. Bij sommige mensen schakelt het systeem al eerder door, dus daar kun je ook niet op incalculeren (en dat het al zou moeten zeg :'( ).

Verder vind ik het gewoon onzin, gesprekskosten voor iemand die niet opneemt? Kom nou, ik heb een abonnement, zeg dat ik niet van een-of-andere dienst gebruik wil maken, in dit geval toevallig voicemail, en een ander die mij belt moet dan te horen krijgen dat ik die dienst niet gebruik? Belachelijk! :(

En er nog nodeloos voor betalen ook. Betalen voor een dienst die wel gebruikt wordt alla, maar ergens voor betalen dat niet gebruikt word? Zo kan ik ook wel rijk worden, ik laat iedereen die mij belt betalen voor alle diensten die ik NIET gebruikt :P Right... |:(
Misschien is het afhankelijk van hóe je je voicemail uit hebt staan. Ik heb ook vodafone en normaal gesproken m'n voicemail uit. Als iemand mij belt gaat hij iets van een minuut over en vervolgens komt er een melding Deze gebruiker is niet bereikbaar oid (ik bel mezelf niet zo vaak :P).
Dan is er voor degene die je belt wél een gesprek tot stand gebracht, dat dat niet met jou of je voicemail is daar heeft de provider van de beller natuurlijk lak aan ;).

Maar bel de vodafone klantenservice anders eens, daar kunnen ze het misschien hardcore voor je uitschakelen :*)
Niet nu bellen trouwens, er staat een wachtrij B)
offtopic:
lange sig, welk deel bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49

J27

ik zit ook bij (debitel) vodafone en ik heb een jaar geleden mijn voicemail uitgezet. Als iemand mij nu belt dan blijft mijn telefoon eindeloos lang overgaan todat diegene ophangt.

Ik weet dus niet hoe je dit voor mekaar kan krijgen (ik heb geloof ik 1 of ander servicenummer van vodafone gebeld), maar het kan blijkbaar wel.

(edit naar aanleiding van bovenstaande post: misschien dat je na meer dan een minuut toch een melding krijgt, maar zolang heb ik nooit gewacht )

[ Voor 19% gewijzigd door J27 op 09-02-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn 2 dingen:

1) Je voicemail, op de server van je provider, of die nou aan of uit staat boeit niet, behalve wat de beller hoort (je voicemail of dus bovenstaande melding dat hij uitstaat). Die uitzetten is relatief zinloos.
2) De doorschakkeling *naar* de voicemail (of de voicemailbox zelf nou aan of uit staat). Die moet uit staat wil je mensen niet op kosten jagen

Bel ##002# <beltoets> en alle doorschakkelingen zijn eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Kippenijzer schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:23:
Er zijn 2 dingen:

1) Je voicemail, op de server van je provider, of die nou aan of uit staat boeit niet, behalve wat de beller hoort (je voicemail of dus bovenstaande melding dat hij uitstaat). Die uitzetten is relatief zinloos.
2) De doorschakkeling *naar* de voicemail (of de voicemailbox zelf nou aan of uit staat). Die moet uit staat wil je mensen niet op kosten jagen

Bel ##002# <beltoets> en alle doorschakkelingen zijn eruit.
Heb je nog meer van dat soort bruikbare codes voorhanden, en zo ja, waar komen ze vandaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

voor handen? Nee, dit is de enige die ik toevallig uit mijn hoofd weet omdat hij vaak handig is :P. Er zijn bijvoorbeeld aanbieders dien nogal ongevraagd je voicemail doorschakeling weer aanzetten als je naar het buitenland gaat, over geldklopperij gesproken, voorbeeldje:

1) Je gaat naar <land waar bellen en gebeld worden op je NL mobiel erg duur is
2) Je zet je telefoon daar maar uit, zodat je geen hoge kosten krijgt (maar jah, ze hebben je daar wel *net* even gezien (je mobiel dan) en onthouden dat, en zetten dus meteen even je voicemail doorschakelingen weer aan)
3) Nietsvermoedend bellen mensen jou, jij neemt niet op want je pc mobiel staat uit.
4) Provider: a) hij is in <duur land> b) ow, voicemail, bereken hem de kosten van het gesprek naar <duur land> en ook de kosten voor de doorschakeling naar de voicemailbox in nederland (dus bellen van <duur land> naar nederland op je mobiel)
5) Je komt thuis en gaat heel erg klagen maar zult nooit gelijk krijgen want jah, je doorschakeling stond aan, en je weet (sure?) dat het zo werkt...

Bovenstaand "grapje" kan erg kostbaar worden zeg maar :P

Weet zo niet meer welke providers en/of abonnementen hier "last" van hadden, laat staan hebben, maar als je naar het buitenland gaat is het altijd erg *verstandig* om na aankomsnt dus even ##002# te bellen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kippenijzer op 10-02-2006 21:25 . Reden: Justifier's opmerkzaamheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hier is een hele lijst met mogelijke codes. De meeste zijn helaas vrij nutteloos (bijv hoe je je pin1 kan wijzigen en meer van dien aard). De enige echt makkelijke is inderdaad ##002#
http://www.cellular.co.za/gsm_hash_code.htm

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Kippenijzer schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:40:

3) Nietsvermoedend bellen mensen jou, jij neemt niet op want je pc staat uit.
Uh, want je mobiel staat uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Kippenijzer schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:40:
voor handen? Nee, dit is de enige die ik toevallig uit mijn hoofd weet omdat hij vaak handig is :P. Er zijn bijvoorbeeld aanbieders dien nogal ongevraagd je voicemail doorschakeling weer aanzetten als je naar het buitenland gaat, over geldklopperij gesproken, voorbeeldje:

1) Je gaat naar <land waar bellen en gebeld worden op je NL mobiel erg duur is
2) Je zet je telefoon daar maar uit, zodat je geen hoge kosten krijgt (maar jah, ze hebben je daar wel *net* even gezien (je mobiel dan) en onthouden dat, en zetten dus meteen even je voicemail doorschakelingen weer aan)
3) Nietsvermoedend bellen mensen jou, jij neemt niet op want je pc mobiel staat uit.
4) Provider: a) hij is in <duur land> b) ow, voicemail, bereken hem de kosten van het gesprek naar <duur land> en ook de kosten voor de doorschakeling naar de voicemailbox in nederland (dus bellen van <duur land> naar nederland op je mobiel)
5) Je komt thuis en gaat heel erg klagen maar zult nooit gelijk krijgen want jah, je doorschakeling stond aan, en je weet (sure?) dat het zo werkt...

Bovenstaand "grapje" kan erg kostbaar worden zeg maar :P

Weet zo niet meer welke providers en/of abonnementen hier "last" van hadden, laat staan hebben, maar als je naar het buitenland gaat is het altijd erg *verstandig* om na aankomsnt dus even ##002# te bellen :P
dit grapje heeft mij afgelopen maand 50 euro gekost (ORANGE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 18:03

:murb:

@murb.nl

werkelijk? ik kan het mij bijna niet voorstellen... voicemail apparaat van je provider staat gewoon in Nederland, dus waarom daar voor betalen. Tja, als je je voicemail gaat checken vanuit het buitenland, ok, kan begrijpen dat dat duurder is, maar voicemail berichten achterlaten kost toch niets voor de voicemail ontvanger op het moment dat het ingesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
murb schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:55:
werkelijk? ik kan het mij bijna niet voorstellen... voicemail apparaat van je provider staat gewoon in Nederland, dus waarom daar voor betalen. Tja, als je je voicemail gaat checken vanuit het buitenland, ok, kan begrijpen dat dat duurder is, maar voicemail berichten achterlaten kost toch niets voor de voicemail ontvanger op het moment dat het ingesproken wordt?
Jawel: als je wordt opgebeld in het buitenland, moet je ook allebei betalen. Maar ik vraag me af: stel je zit met je vrouw in Spanje en je woont in Belgie. Je moet je vrouw even opbellen(je zit dus allebei in hetzelfde land) Moet je dan ook allebei betalen of enkel jij? Om het anders te zeggen. Gaat het signaal eerst van spanje naar belgie en dan terug van belgie naar spanje, of blijft het in spanje?(je zit op dat moment dan bijvoorbeeld beiden bij SFR)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

murb schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:55:
Nou, 't zijn commerciele bedrijven die winstr als hoofdmerk hebben, en als je voor één telefoontje 3 kosten in rekening kunt brengen zonder de kosten ook te maken heb je heel veel meer winst dan zonder..

En helaas zijn er te veel ervarings deskundigen om deze werkwijze te bevestigen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
skelleniels schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:16:
[...]

Jawel: als je wordt opgebeld in het buitenland, moet je ook allebei betalen. Maar ik vraag me af: stel je zit met je vrouw in Spanje en je woont in Belgie. Je moet je vrouw even opbellen(je zit dus allebei in hetzelfde land) Moet je dan ook allebei betalen of enkel jij? Om het anders te zeggen. Gaat het signaal eerst van spanje naar belgie en dan terug van belgie naar spanje, of blijft het in spanje?(je zit op dat moment dan bijvoorbeeld beiden bij SFR)
Dat gaat dus gewoon op de dure manier, ik moest mijn vriendin bellen in Egypte(zat daar zelf ook), ook iets van E1,20 voor aardig kort. Ze routen het gewoon via Nederland(of Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32

Sick Nick

Drop the top!

het signaal zelf blijft wel in spanje, maar als je beide een belgische mobiel hebt en dus in spanje gebruikt maakt van het netwerk betaal je dus wel behoorlijk veel :X Mobiel A betaalt voor hetzelfde als bellen naar belgie vanuit het buitenland en mobiel B betaalt voor gebeld worden in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobiel bellen naar een binnenlandse-provider mobiel die in het buitenland zit, is maar even duur of nationaal bellen, het is de persoon die in het buitenland zit die het internationaal stukje betaald als hij in het buitenland zit.

Als ik afga op wat ik betaal (mobistar abonnement) in het buitenland;
Gebeld worden en ik afnemen = roamingkost
Zelf bellen = roamingkost+belkost
Iemand die iets inspreekt op voicemail = gratis
Ik in het buitenland naar mijn voicemail luisteren = roamingkost
in het buitenland sms'jes ontvangen = gratis
in het buitenland sms'jes versturen = roamingkost (+ evt smskost als mijn pakket op is)
in het buitenland mms ontvangen = verwittigings'sms (gratis), na keuze voor ontvangen roamingkosten voor gprs
in het buitenland mms versturen = roamingkost + mmskost

Verder vraag ik mij af waar je je druk over maakt, bel gewoon 10 seconden en wordt de gsm dan nog niet opgenomen dan leg je gewoon toe. Er is geen enkele voicemail die na 10 sec al in gang schiet (tenzij je toestel af staat).

Je provider moet ook verbinding maken, dus is het wel logisch dat jij er iets voor betaald krijgt. Ik denk dat ik daar zelfs 30c voor betaal; blijf gewoon niet wachten tot je op de voicemail terecht komt. Ik snap trouwens niet waarom iemand zijn voicemail uitschakeld, dat is het meest irritante dat er is. Als je dan tegen iemand iets wil zeggen moet je 20 keer blijven proberen tot die opneemt, ofwel smsen, wat onhandig is voor sommige oudere toestellen. Als je veel te zeggen hebt zit je namelijk direct aan een 10tal sms'en achtereen, en sommige oudere toestellen (vb samsung met kleurenscherm van mijn moeder) geven dan mededeling: incompatibel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

ik heb het volgende met ORANGE gehad (ga daar trouwens ook weg):

Voordat ik naar frankrijk ging heb ik met mijn QTEC S100 alle doorschakelingen eruit gehaald èn via het menu van mijn voicemail de voicemail uitgezet. Voicemail zou binnen 24 uur uitgezet worden.
Ben lekker naar frankrijk gegaan en had de telefoon aan staan.
Ben een paar keer gebeld en alles is evengoed lekker naar de voicemail doorgeschakeld.
Hoe wordt dat berekend:
De doorschakeling naar voicemail (2 sec): € 1,25
De tijd dat de voicemail wordt ingesproken (meestal minder dan 1 min.): € 1.25
Het kost je dus € 2,50 per keer dat je gebeld wordt als je in het buitenland bent en deze persoon wordt doorgeschakeld naar je voicemail.

Ik heb bij orange geeist dat ik de € 27.50 gerestitueerd kreeg op mijn rekening. Gelukkig deden ze dat.

Volgende keer bel ik persoonlijk de klantenservice om mijn voicemail uit te laten zetten.

NB. Als je in het buitenland bent met je telefoon aan (geregistreerd op dat buitenandse netwerk) en dan zet je je telefoon uit, dan moet je rekening houden dat het één uur kan duren voordat je niet meer op het buitenlandse netwerk geregistreerd bent; Dus pas na één uur (als je je voicemail aan hebt staan) wordt je voicemail gewoon weer binnen nederland doorgeschakeld waarbij er geen kosten voor jou berekend worden.

[ Voor 18% gewijzigd door intermusic op 06-08-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:43
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:45:
Ik snap trouwens niet waarom iemand zijn voicemail uitschakeld, dat is het meest irritante dat er is. Als je dan tegen iemand iets wil zeggen moet je 20 keer blijven proberen tot die opneemt, ofwel smsen, wat onhandig is voor sommige oudere toestellen. Als je veel te zeggen hebt zit je namelijk direct aan een 10tal sms'en achtereen, en sommige oudere toestellen (vb samsung met kleurenscherm van mijn moeder) geven dan mededeling: incompatibel bericht.
Sommige mensen die hebben niet zo'n zin om berichtjes af te luisteren op een voicemail. Het kost klauwenvol geld, je zit eerst in zo'n keuzemenu, en vervolgens blijkt het bericht alleen een *klik* te zijn van iemand die ophangt :@

Nee, SMS mij dan maar even, of SMS desnoods alleen "Bel mij even". Voicemail luister ik namelijk toch nooit af :)
En SMS is niet voor niets Short Message Service, als je een lang verhaal kwijtwilt zoek je even een PC op en stuur je een mailtje ;)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Ik heb ook zo'n hekel aan die voicemail. Telefoon gaat net 10 seconden over of je wordt alweer doorgeschakeld naar de voicemail en dan moet je dus al betalen omdat er een verbinding is opgebouwd. En de meeste voicemailberichten zijn toch waardeloos en kosten alleen maar tijd en geld. Als er echt wat belangrijks moet worden doorgegeven kan dat ook wel via sms en dan bel ik wel terug.

• assass

assass

Salon GoT'er

intermusic schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:59:
ik heb het volgende met ORANGE gehad (ga daar trouwens ook weg):

Voordat ik naar frankrijk ging heb ik met mijn QTEC S100 alle doorschakelingen eruit gehaald èn via het menu van mijn voicemail de voicemail uitgezet. Voicemail zou binnen 24 uur uitgezet worden.
Ben lekker naar frankrijk gegaan en had de telefoon aan staan.
Ben een paar keer gebeld en alles is evengoed lekker naar de voicemail doorgeschakeld.
Hoe wordt dat berekend:
De doorschakeling naar voicemail (2 sec): € 1,25
De tijd dat de voicemail wordt ingesproken (meestal minder dan 1 min.): € 1.25
Het kost je dus € 2,50 per keer dat je gebeld wordt als je in het buitenland bent en deze persoon wordt doorgeschakeld naar je voicemail.

Ik heb bij orange geeist dat ik de € 27.50 gerestitueerd kreeg op mijn rekening. Gelukkig deden ze dat.

Volgende keer bel ik persoonlijk de klantenservice om mijn voicemail uit te laten zetten.

NB. Als je in het buitenland bent met je telefoon aan (geregistreerd op dat buitenandse netwerk) en dan zet je je telefoon uit, dan moet je rekening houden dat het één uur kan duren voordat je niet meer op het buitenlandse netwerk geregistreerd bent; Dus pas na één uur (als je je voicemail aan hebt staan) wordt je voicemail gewoon weer binnen nederland doorgeschakeld waarbij er geen kosten voor jou berekend worden.
Bij mij ook Orange. Of het me echt €50 heeft gekost is nog niet 100% duidelijk. In ieder geval is er een groot bedrag geld uit mijn bundel verdwenen sinds ik terug ben van vakantie. Terwijl mijn telefoon op de eerste dag van de vakantie zelfs kapot ging; 3 weken later heb ik kennelijk een aantal telefoontjes gemist in de tussentijd, als jouw gegevens kloppen is het bij mij ook hard gegaan. Dat het allemaal opgegaan is aan voicemail is speculatie van mij kant en van die van de klantenservice van Orange.

Ze zeggen dan ook nog 's lekker bijdehand: "ja daarom adviseren we altijd onze klanten om hun voicemail uit te zetten als ze naar het buitenland gaan". Ik zit nu 3 jaar bij Orange en heb dit nooit gehoord (van hun althans). Ga daarom ook alsnog proberen geld te declareren, want het is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Eerst m'n rekening over een paar dagen ontvangen en nagaan hoeveel de schade nou precies was.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Bij T-Mobile kan je alleen via de klantenservice je voicemail uitzetten (via een automatisch menu) en dat gebeurd dan binnen 24 uur.
Ik had ze verleden jaar gebeld omdat mijn vrouw op dat moment in het vliegtuig naar Engeland stapte. Wilden ze aanvankelijk niet meewerken. Alle gegevens doorgeven en toen konden ze het per direct doen (dus waarom 24 uur via het menu ?)

Tmobile kan je overigens maximaal 4 weken uitzetten !

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Heb hetzelfde probleem gehad.. ook met Orange.. Meerdere malen zelfs.

Toen ik naar Curacao ging heb ik zelf de voicemail uitgezet via het menu van mijn telefoon. Jammer, dat werkt dus niet want Orange zet na een bepaalde tijd gewoon je voicemail weer aan. Gelukkig kon ik in Curacao met mijn Orange abo aanmelden op geen enkele provider aanmelden, wat volgens Orange wel zou moeten.

Je moet het dus via het keuzenmenu of klantenservice uit laten zetten; maar dat gaat vaak nog steeds verkeerd. Toen ik naar Italie ging vorig jaar, heb ik het via de klantenservice uit laten zetten; maar toen ik in Italie kwam had ik al 2 voicemails.. rara politiepet.. Vind het maar een vaag iets dat je niet zelf mag beslissen of je je voicemail nu aan of uit hebt staan..

Pvouput live

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[IH] -> [PSGG]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb m'n rekening teruggevonden,.. is dit een nieuwe vorm van criminaliteit?

ik ben op de nacht van 13 op 14 juli elke minuut gebeld (terwijl mijn telefoon stuk was en dus uit stond) - 1 euro per gesprek, een hele reeks tussen 1 en 2 uur.

totale kosten +/- 35 euro; klantenservice heeft het bevestigd. kan ik echt niks op orange verhalen? zij kunnen mij geen eens vertellen welke nummers mij gebeld hebben die nacht. zodoende kan ik op helemaal niemand de schade verhalen, maar ben ik wel voor 35 euro van mijn geld beroofd.

als dit kan betekent het dat ik elke willekeurige vijand waarvan ik weet dat hij/zij in het buitenland verkeert (en waarvan de telefoon uitstaat) oneindige schadeposten kan doen oplopen,.. stel je voor als ik een nacht lang iemand ga bellen waarvan ik weet dat hij in slowakije (zoals ik toevallig dan) verblijft en krijg nou wat; ik krijg alleen die voicemail ("ik ben momenteel op vakantie dus spreek een bericht in"). dat is lachen! dat kan oplopen in 100en euro's en er is niks aan te doen. is toch verschrikkelijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtalk.nl/extra/rekening.jpg
slechts een cropje van mn rekening, dat is dus nog een tijdje doorgegaan

[ Voor 5% gewijzigd door assass op 13-08-2006 14:25 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:49:
[...]

dit grapje heeft mij afgelopen maand 50 euro gekost (ORANGE)
Ben maar blij... Ik was na twee weken China 275 euro lichter, waarvan 75% door dit voicemail-gedoe. Toen maar even alle doorschakelingen uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
assass schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:54:

als dit kan betekent het dat ik elke willekeurige vijand waarvan ik weet dat hij/zij in het buitenland verkeert (en waarvan de telefoon uitstaat) oneindige schadeposten kan doen oplopen
Elke willekeurige vijand die geen T Mobile heeft, aangezien bij hun het ontvangen van voicemail in het buitenland gratis (abonnees only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft ook een rekening binnengekregen van Debitel(Vodaphone) voor de vakantie in turkije, naar het controleren van de rekening bleek dat hun de kosten voor het verbinden naar een voicemail aan ons hadden berekend.
Wij wisten niet dat als je voicemail wordt ingesproken in het buitenland dat het je geld koste, we dachten gewoon dat is netzoals in nederland, en pas als je het wil afluisteren je het ook geld kost.
Wij hebben zojuist debitel gebeld en deze vertelde dat het een verbinding is naar het buitenland en dat wij hiervoor moeten betalen.
Kunnen hun het nagaan als zij de voicemail uitzet, via 12330? Zo nee zou ik het daarop kunnen gooien om bezwaar teschrijven, omdat wij hem dan hebben uitgezet?
Of heeft iemand anders nog ideeen?

Het is niet zoveel geld als bij sommige andere hier, maar het is gewoon pure oplichterij. Omdat ik ook al las dat het voicemail apparaat gewoon in nederland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bij T-mobile kan je je voicemail gewoon uitzetten op de site van T-mobile. Even inloggen en je kunt zo je voicemail uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het uitschakelen van voicemail waar vaak naar gerefereerd wordt is nog altijd niet de werkende optie, dit betreft doorgaans namelijk de voicemailbox (de *mogelijkheid* om een gesprek naar de opnamemogelijkheid van de voicemail door te sturen), zet je deze uit, maar zet je de oorzaak van de hoge kosten, de *doorschakeling* niet uit, blijf je kosten houden "Deze abbonee heeft geen voicemail actief", oid, en daarvoor betaal je dus alsnog.

• assass

assass

Salon GoT'er

heb vandaag in de Orange shop aan de Lijnbaan dezelfde medewerkster getroffen als ik onlangs bij de (telefonische) klantenservice over mn probleem ongewild af moest blaffen; hoe klein is die Orange World eigenlijk dan wel niet? :?

Anyway, uiteindelijk heeft ze de BTW van m'n buitenlandse gesprekken van de rekening af kunnen trekken. Scheelt toch wel iets, dus: er is kennelijk toch iets mogelijk,..

lees hier details over mn frustratie
Pagina: 1