gezocht: draadloze router / AP met bandbreedte verdeling

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:06
Hoi,

Een tijd geleden dacht ik een draadloze router gezien te hebben bij een shop die aan brandbreedte verdeling deed.. Soort van netbalancing.

Wat ik wil is een draadloos access point neerplanten waar meerdere computers op moeten gaan werken, vooral internetten, maar dat niet een computer met een bandbreedte verslindend programma erop de hele ADSL lijn opeist in z'n eentje.

Ik dacht dat ik dat al een keer ergens gezien had maar ik kan er niets meer over vinden. De prijs moet een beetje normaal blijven iets in de richting van 2-300 Euro. Is dat te realiseren of zeggen jullie van, onmogelijk.

Eigenlijk moet je het zien als een particuliere hotspot. Zoiets;
http://www.wifishop.nl/pr...r-gateway-11g-printer.htm

Maar dan voor een normale prijs :)

Q350 ERV+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
je kunt dat ook software matig oplossen. Je hebt programma's die je op je pc installeert en die dan per applicatie de bandbreedte kunnen regelen.

• nl2dav
Daar heb ik al iets over gelezen hier ja, tijdens mijn zoektocht, dat je een server inricht met FreeBSD ofzo en die dat soort zaken dan allemaal moet gaan regelen. Lijkt me een beetje overdreven en ingewikkeld. Je zou toch zeggen dat een beetje geavanceerde router/AP dat toch ook zou moeten kunnen?

Ik heb liever een kastje dat staat te draaien 24/7 dan ook nog eens een hele computer erbij (wat fouten in de hand werkt).

Verwijderd

Waar je naar op zoek bent is "QoS" (Quality of Service), dit zorgt voor het "eerlijk" verdelen van de beschikbare bandbreedte.

Linksys wrt54g(l) wireless routers kunnen (volgens mij) standaard QoS, er zijn ook veel aangepaste firmwares beschikbaar die zeer veel opties op dit gebied bieden.

Wrt54GL's kan je voor rond de € 70,00 aanschaffen tegenwoordig :)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Zoals hierboven wordt gezegt, die linksys.

Je zou ook de Asus WL-500g(deluxe) kunnen overwegen.
Dan heb je usb, LTP(voor lcdtje :P ) en meer opties als je de mod software erin zet.

Zo kan je dus ook per gebruiker max verkeer snelheid ed. instellen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• nl2dav
Hhhmm ik ben vergeten te vertellen dat er ook een externe antenne op moet kunnen, het bereik van die standaard dipooltjes is maar crap ;)

Maarrem QoS zou HET moeten zijn? Hhmm morgen maar eens meer over lezen, kan niet geloven dat het zo simpel is :|

Heb hier een screenshot van iemand zijn Linksys QoS scherm gezien, die ik uiteraard nu niet meer kan vinden, maar dat zag er niet echt onwijs bevredigend uit.

Pagina: 1