Toon posts:

6600gt en zalman koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel heb ik een MSI GeForce NX6600GT TD128E videokaart, maar omdat deze cooler teveel lawaai maakt zou ik hem graag willen vervangen door een andere. Ik dacht aan de Zalman VF700-Cu of de ZM80. Ik heb 2 vraagjes erbij :

1. Ik weet niet of de ZM80 op mijn videokaart zal gaan ? (ik kan momenteel geen lijst met compatibele videokaarten downloaden van de zalman site)
2. Welke verkies jij ? Maw welke is beter in koeling ?

Alvast bedankt ! :)

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Ik zal toch voor de v700 cu/alcu gaan, de vf700's zijn bekend en werkt 100% zeker met de 6600gt. Is trouwens die andere koelers niet een stuk ouder?

De prestaties van de v700 kun je makkelijk vinden in Productsurvey, kan je ff kijken hoeveel graden je videokaart koeler wordt.

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ook dat de ZM80 iets ouder is. :)
Ik streef wel naar een zo stil mogelijk systeem, drm vroeg ik me af of de VF700-Cu wel stil genoeg is. Ik weet namelijk niet waarmee ik de 30dB van die koeler moet met vergelijken. (ik weet dus totaal niet hoeveel 30dB is :/ )

Groet

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Als je de VF700 op 5V laat draaien, moet je echt heel erg je best doen om 'm te horen. Die 30 dB is volgens mij bij 12V. Qua temp scheelt het niet heel veel.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor de antwoorden.
Ik ga waarschijnlijk de Zalman VF700-Cu in huis halen. >:)

Bedankt !!!

Verwijderd

Laat ik nou net gister zon VF700-Cu op mijn 6600GT gezet hebben omdat de originele fan stofzuigergeluiden begon te maken.

Hij is idd zogoed als stil, je hoort hem gewoon _NIET_.
Dat in tegenstelling tot de originele fan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hier net hetzelfde, de originele fan is een echte stofzuiger. Leve Zalman >:)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou ik moet toch zeggen, dan ik die zalman fan ook op 5V redelijk kan horen. Maar ik heb dan verder ook alles gedaan om mijn pc stil te krijgen, waardoor ik ook erg stil gewend ben.

Het is natuurlijk wel een super goede koeler, want veel lawaai maakt ie niet en koelen doet ie erg goed :>
Pagina: 1