[MCE] Automatisch inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:02

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een probleem. Het zal ook eigenlijk wel een feature zijn, maar dan wil ik dat graag uitzetten. Waarschijnlijk wil mijn MCE zeer graag de TV gids zo up-to-date mogelijk houden, en mijn vermoeden is dat ie dat zó graag wil, dat ie speciaal daarvoor aangaat. Maar ook al komt het daar niet door, weet iemand hoe je kan voorkomen dat je MCE computer op een bepaalde tijd automatisch aangaat?

Mijn MCE besluit nml elke nacht om 1:30 aan te springen, zelfs als ik em in hibernate heb gebracht, waarbij de computer dus helemaal uitstaat. Ik trek nu gewoon de stekker eruit, omdat ik er anders wakker van wordt. Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Iemand please? :)

日本!🎌

Verwijderd

Wat staat er in de event log??

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 10:30 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 08:57

Zjemm

...

jep dat heb ik ook. best wel irritant maar dr is wel een oplossing voor. ik heb zelf nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen maar wel eens gelezen dat dit te verhelpen is. of middels het aanpassen van de tijd dat hij aantspringt (zeg 7 uur savonds)

opensecure.nl

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19
Je kunt gewoon binnen mce instellen dat je niet wilt dat er automatisch wordt gedownload(en dat je pc uit zijn slaap wordt gehaald). Ga naar instellingen/settings --> algemeen/general --> automatisch download opties/automatic download options --> handmatig downloaden/manual download.

Als je de tijd wilt aanpassen kun je dat in het register doen, maar makkelijker is met een progje. Die kan je weer hier downloaden: http://www.mcesoft.nl/ind...ask=view&id=96&Itemid=153

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 10-02-2006 17:14 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:02

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
renzo4000 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:12:
Je kunt gewoon binnen mce instellen dat je niet wilt dat er automatisch wordt gedownload(en dat je pc uit zijn slaap wordt gehaald). Ga naar instellingen/settings --> algemeen/general --> automatisch download opties/automatic download options --> handmatig downloaden/manual download.

Als je de tijd wilt aanpassen kun je dat in het register doen, maar makkelijker is met een progje. Die kan je weer hier downloaden: http://www.mcesoft.nl/ind...ask=view&id=96&Itemid=153
Dat is het em juist. Ik wil wel dat ie automatisch download, maar daarvoor mag ie niet speciaal aangaan. Dat doet WUP ook niet, dus ik zie niet waarom MCE dat wel moet doen. Kun je niet *alleen* het automatisch inschakelen ergens uitzetten? Eigenlijk wil ik ook helemaal geen tijd in hoeven te stellen... dat hoeft voor WUP ook niet, en dat werkt eigenlijk prima.

日本!🎌

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Gewoon even instellen dat hij die gids update in de avond ofzo doet, dan is het toch opgelost?

MCE moet gewoon die gids updaten.
Verder kun je hem natuurlijk ook gewoon uitschakelen ipv op hibernate te zetten, dan gaat hij niet automatisch aan.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 16:31
StanTheMan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:26:
Gewoon even instellen dat hij die gids update in de avond ofzo doet, dan is het toch opgelost?.
Tuurlijk, maar hoe doe je dat ? Ik kan de optie maar niet vinden...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
sow. da's een kick omhoog...

dat kan je instellen met MCE customizer bijvoorbeeld :)

Googlen op MCE EPG schedule zou ook wel eens kunnen helpen trouwens.. dan was je vast wel wat tegen gekomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 16:31
alt-92 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:56:
offtopic:
sow. da's een kick omhoog...

dat kan je instellen met MCE customizer bijvoorbeeld :)

Googlen op MCE EPG schedule zou ook wel eens kunnen helpen trouwens.. dan was je vast wel wat tegen gekomen.
Hehe, kom d'r maar op 8)7 maar bedankt ! ga het proberen !
Pagina: 1