Toon posts:

verhuizen naar amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een goeiedag over een paar maanden ga ik naar amerika en ik vroeg me af wat ik moest veranderen zodat de computer daar ook werkt.
hoef ik alleen een andere voedigskabel te kopen en paar instellingen veranderen?
of moet ik andere voedingskast aanschaffen of doet de hele computer daar neit?

mvg Bob

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:13:
een goeiedag over een paar maanden ga ik naar amerika en ik vroeg me af wat ik moest veranderen zodat de computer daar ook werkt.
hoef ik alleen een andere voedigskabel te kopen en paar instellingen veranderen?
of moet ik andere voedingskast aanschaffen of doet de hele computer daar neit?

mvg Bob
Zo zo zo Amerika....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Soms zit er op de voeding een schakelaar voor 110V/220V. Als je die omzet en een nieuwe voedingskabel koopt daar dan ben je klaar volgens mij.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 20:23
En na het switchen niet meer testen of ie het doet hier ;)

Verwijderd

Amerika is een continent, of nog beter: het zijn er twee. Waar ga je naar toe?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Let inderdaad op dat Amerika op 110V werkt!
Je PC-voeding kun je achterop van 220 naar 110 veranderen (alleen als je daar al bent, in NL blaas je hem er zo mee op!), maar voor de andere apparatuur (veel netadapters etc) moet je een omvormer kopen.
Je kan ook je huidige apparaten verkopen, en daar nieuwe inkopen, spaart je veel ellende.

Tegenwoordig heb je ook veel meer schakelvoedingen, zoals bij een laptop, deze hoeven meestal alleen van een andere stekker te worden voorzien, het voltage wordt automagisch bijgeregeld...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

In de VS werkt alles op 110V 60Hz, kijk of je voeding dit voltage als input kan hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 20:22 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gewoon achterop de voedingen (computer, monitor, adapters met los snoer) kijken wat er achterop staat, en eventueel een schakelaartje omzetten.
En natuurlijk andere snoeren kopen.

En vergeet eventuele adaptors met 'vast' snoer niet, die zal je wel nieuw moeten kopen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Ik heb bij radioshack een aantal nieuwe adapters gekocht voor bepaalde randapparatuur. Dat werkte niet altijd. De voeding van mijn computer kon beide voltages aan, dus daar hoefde ik alleen een andere stekker voor te kopen. Sommige adapters deden het toch niet, ook al klopte de voltages. Ik weet niet waarom. Je kan misschien ook stekker converters kopen, die zorgen dat europese stekkers in een amerikaans stopcontact passen, maar het voltage niet omzetten. Ik zou niet voor stroomconverters gaan, die zijn niet erg efficient, alleen doen als het niet anders kan.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Ik woon dus in Amerika, Toen ik hierheen verhuiste heb ik uiteindelijk besloten om wat verschillende delen van mijn computer mee te nemen, echter de rest te doneren aan mijn familie, Dit omdat het op zich ongeveer even duur was om hier alles nieuw aan te schaffen of de vervoer & verzekering voor de computer zelf te betalen.

Ik zou gewoon een nieuwe voeding kopen voor in je computer als je in Amerika bent, weet je zeker dat ie goed werkt op de 110V. voor de rest van je computer maakt het dus verder niets uit.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
owke hartstikke bedankt, ben van plan om weer wat nieuwe dingen aan te schaffen maargoed als het neit werkt heeft het niet veel nut.

maargoed bedankt en dan alleen andere beeldscherm kopen daarzo

mvg Bob

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Kom op zeg, we verwachten wel een beetje eigen inzet voor je op GoT een topic opent. Nergens kan uit de topicstart opgemaakt worden dat je ook maar enige eigen zoekwerk gedaan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.