Onboard VGA met D-Sub male uitgang, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Had vandaag een klant in de winkel die me vroeg naar een verloopstuk of verlengkabel om z'n monitor aan te kunnen sluiten op z'n onnboard VGA.

De onboard chip scheen volgens hem een male uitgang te hebben of ik dus een kabel had met aan 2 kanten een female.

Ik vertelde hem dat ie hem waarschijnlijk verwarde met zn seriele poort en dat zoiets niet bestond en mocht ik me vergissen wij die verloopstukken/kabels iig niet hebben. Nou hij vergiste zich zeer zeker niet, meneer doet namelijk een ICT opleiding.

Bij deze even checken, dit bestaat niet toch?

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleJ op 09-02-2006 20:30 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet ziet die klant van je de serieële poort voor een VGA poort aan ja :)

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Maar ach, hij zit niet voor niets nog op een school, die man kon geen vak leren

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Net ff gespiekt:

Een seriele poort heeft 2 rijtjes pinnen en een D-sub 3 rijtjes gaten. Laat hem het aantal rijtjes pinnen tellen, dat zal wel licht op de zaak werpen!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Dan vraag ik me af of dat mobo van die gast eigenlijk wel een onboard vga heeft, wie weet denkt ie wel dat alle mobo's met serieele poorten onboard vga hebben :P .

Maarja, wie ben ik, ik heb geen ICT opleiding gedaan :z
Laat hem het aantal rijtjes pinnen tellen, dat zal wel licht op de zaak werpen!
Jammer is dat ik die klant (voorlopig) niet meer zie denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door DoubleJ op 09-02-2006 20:27 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laat ff weten of ie de kabel morgen komt terugbrengen.. en vertel hem dan maar wij er erg om hebben kunnen lachen :D

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik hoop dat je weer aan het werk bent, om de kabel weer retour in ontvangst te nemen. Niet te hard glimlachen he. :Y)

Waarom? Omdat het kan!!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb hem niks verkocht, samen met z'n ICT maatje (die hetzelfde mobo had en bij alles wat zn vriend zei heel hard ja knikte) hebben ze, al mij lichtjes uitlachend, de zaak verlaten nadat ik ze heel veel succes heb gewenst met zoeken.

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
Dat "meneer heeft een ict opleiding gedaan" is helemaal niet spannend, iedereen zegt dat tegenwoordig als ze een winkel binnen lopen. Of ja ik heb een kennis die doet in ICT een of andere hoog geplaatste persoon. Schiet niet op, 9 van de 10 keer dat mensen dat op deze manier zeggen weten juist nergens van af. Of ze vergissen zich....

chance favors the prepared mind

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

BCC

Die kabels bestaan wel male-male om een KVM switch aan te sluiten, maar verder..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar het ging om een male connector op de pc.. dat heb ik nog nooit gezien..

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:12:
Maar het ging om een male connector op de pc.. dat heb ik nog nooit gezien..
Ik ook niet.
Op monitoren heb je wel zowel male als female connectors,
De kabels bestaan echter wel.
Een aantal kabeltjes

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb het wel ooit gezien bij een hele oude pc (286 of ouder) volges mij... met zo'n zwart/wit scherm.. want ik wou er een wat nieuwere monitor op aansluiten, en dat paste niet, toen ik beter keek zag ik dat de poort op de vga kaart andersom was, dus pinnetjes ipv gaatjes... ik kan het alleen niet bevestigen met foto's ofzo... maar ze bestaan volges mij dus wel... ik denk alleen niet in moderne pc's...

Home Assistant Configuratie V&A

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BiG-GuY schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:28:
ik heb het wel ooit gezien bij een hele oude pc (286 of ouder) volges mij... met zo'n zwart/wit scherm.. want ik wou er een wat nieuwere monitor op aansluiten, en dat paste niet, toen ik beter keek zag ik dat de poort op de vga kaart andersom was, dus pinnetjes ipv gaatjes... ik kan het alleen niet bevestigen met foto's ofzo... maar ze bestaan volges mij dus wel... ik denk alleen niet in moderne pc's...
So true. Ik heb er nog 1 bij mijn ouders liggen zo namelijk :) Dat waren aansluitingen voor monitoren die via een TTL signaal aangestuurd werden. is ook maar 9 pins, en een DIGITAAL signaal (dus niet analoog, zoals een "standaard" videokaart" je zag dat voornamelijk bij de oude hercules schermen.

Even gezocht; linkje voor de liefhebber: http://www.thegreenhouse.us/th99/v/A-B/52524.php :)
9 pins monitor aansluiting, aldusch ;)

Overigens snap ik de TS toch niet helemaal. Als je namelijk even logisch nadenkt, en hij zou idd gelijk hebben dat zijn PC een male uitgang had...dan zou zijn videokabel female moeten zijn om er op te passen. Conclusie is dan dat je een female / male verleng nodig hebt. Hoe je zo'n ding neerzet is eigenlijk niet relevant - je had hem dus gewoon een VGA verlangkabel mee kunnen geven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

DoubleJ schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:13:
Had vandaag een klant in de winkel die me vroeg naar een verloopstuk of verlengkabel om z'n monitor aan te kunnen sluiten op z'n onnboard VGA.

De onboard chip scheen volgens hem een male uitgang te hebben of ik dus een kabel had met aan 2 kanten een female.

Ik vertelde hem dat ie hem waarschijnlijk verwarde met zn seriele poort en dat zoiets niet bestond en mocht ik me vergissen wij die verloopstukken/kabels iig niet hebben. Nou hij vergiste zich zeer zeker niet, meneer doet namelijk een ICT opleiding.

Bij deze even checken, dit bestaat niet toch?
Zo Jurre-Jan, paar dagen aan de klus bij de MyCom en nu al dit soort vragen;) ik stond naast je toen die vraag kwam en dacht idd ook al dat ie de seriele poort bedoelde. Dit was Tom, je part-time collega.

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Nou nou... daar gaat mijn anoniemiteit O-)
Pagina: 1