Toon posts:

Meerdere modems in 1 huis?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een goede vriendin van me is de situatie thuis (nieuwbouw) zo:

Op de gelijkvloers komt er telefoonlijn binnen. Daarop steekt een splitter en een ADSL modem die verbonden is met de PC op gelijkvloers.

Allemaal goed en wel, telefoneren en internetten op hetzelfde moment.

Nu heeft die vriendin, een PC op haar kamer, eerste verdieping. Omdat het nieuwbouw is, steekt bij haar in de muur ook zo'n telefoonaansluiting. Wat doet zij dan? Beneden trekt ze de splitter en modem uit, boven steekt ze de splitter en modem in die aansluiting, en dan via USB in haar PC. En dat werkt perfect.

Probleem: Beneden willen ze natuurlijk ook internet, maar draadloos en kabel door de gang = no go!

Ik zat in mijn hoofd: Gewoon een 2de ADSL modem kopen en die boven gewoon in die telefoonaansluiting steken. Vriendin zegt: Kweet niet of dat zal gaan want die meneer da da ooit is allemaal komen instaleren is zei dat dat niet gaat alle 2 tegelijk internet enzo.

Dit vind ik maar vaag, kan iemand me er wat meer over vertellen?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Dat gaat niet tenzij je 2 adsl lijnen van kpn aanvraagt een modem per aansluiting die kan inbellen, zie het als 56 k daarmee kun je ook maar op een lijn tegelijk inbellen.

alternativ

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Met alle 2 tegelijk op internet zal idd niet werken, omdat er maar 1 modem tegelijk kan ingelogd zijn...

Verwijderd

Ik zou toch voor de standaard oplossing met een router gaan :)

router -> kabels trekken naar kamers waar inet gewenst is en/of wireless

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2 ADSL modems op 1 lijn gaat gigantisch interfereren, zeker weten een no go. Je mag toch voor draadloos spul gaan sparen. Waarom wil je eigenlijk geen wlan, maar liever een 2e modem + abo?

{signature}

Verwijderd

je hebt tegenwoordig ook homeplugs, dus via het lichtnet, scheeld kabels trekken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 19:52 ]

Verwijderd

Beneden willen ze natuurlijk ook internet, maar draadloos en kabel door de gang = no go!
"Ik wil een nieuwe computer kopen, maar werken ho maar!" Dan gaat het helaas niet lukken ben ik bang, wat is het bezwaar tegen een nette draadloze oplossing?

offtopic:
@ Yohoo: 2 TB geheugen ja? relaxed :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis gewoon wat duur dat draadloos :)

Heb hier thuis ook draadloos, geen probs mee.

Probleem is. Draadloos, dat wordt dan een draadloze ADSL router wat wel duur is omdat hij adsl moet zijn, ofwel een access point aan die modem? En dan nog een PCI kaartje, zal wel rap 100-130€ zijn.

Zo'n MSI Wireless 54Mbps Router met 4x10/100 LAN en USB Printer Server kost bij ons 69€, das wel nice. Maar het is een kabel router, maar kan dat ook niet gewoon fungeren als een access point? Dus modem daarop aansluiten en gaan maar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:52:
[...]

"Ik wil een nieuwe computer kopen, maar werken ho maar!" Dan gaat het helaas niet lukken ben ik bang, wat is het bezwaar tegen een nette draadloze oplossing?

offtopic:
@ Yohoo: 2 TB geheugen ja? relaxed :)
hehe typfoutje moet 2 gig zijn :*)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:54:
Probleem is. Draadloos, dat wordt dan een draadloze ADSL router wat wel duur is omdat hij adsl moet zijn, ofwel een access point aan die modem? En dan nog een PCI kaartje, zal wel rap 100-130€ zijn.
Dat is dus peanuts vergeleken een extra modem, lijn en abo...
Zo'n MSI Wireless 54Mbps Router met 4x10/100 LAN en USB Printer Server kost bij ons 69€, das wel nice. Maar het is een kabel router, maar kan dat ook niet gewoon fungeren als een access point? Dus modem daarop aansluiten en gaan maar?
Aangezien je zo duidelijk verteld welk modem je nu hebt is deze vraag nogal makkelijk te beantwoorden. Als je huidige modem nou ook een LAN poort heeft ...

{signature}

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 13:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:48:
Bij een goede vriendin van me is de situatie thuis (nieuwbouw) zo:

Op de gelijkvloers komt er telefoonlijn binnen. Daarop steekt een splitter en een ADSL modem die verbonden is met de PC op gelijkvloers.

Allemaal goed en wel, telefoneren en internetten op hetzelfde moment.

Nu heeft die vriendin, een PC op haar kamer, eerste verdieping. Omdat het nieuwbouw is, steekt bij haar in de muur ook zo'n telefoonaansluiting. Wat doet zij dan? Beneden trekt ze de splitter en modem uit, boven steekt ze de splitter en modem in die aansluiting, en dan via USB in haar PC. En dat werkt perfect.

Probleem: Beneden willen ze natuurlijk ook internet, maar draadloos en kabel door de gang = no go!

Ik zat in mijn hoofd: Gewoon een 2de ADSL modem kopen en die boven gewoon in die telefoonaansluiting steken. Vriendin zegt: Kweet niet of dat zal gaan want die meneer da da ooit is allemaal komen instaleren is zei dat dat niet gaat alle 2 tegelijk internet enzo.

Dit vind ik maar vaag, kan iemand me er wat meer over vertellen?
De antwoorden staan hierboven al maarrr... waarom gebruik je de aders van die telefoondraad naar boven niet voor een ethernet kabel ?
Het is bijna zeker 4 draads wat er ligt, als het niet meer is.
Kan je mooi 1,2,3 en 6 met een rj45 plug op de kabel krimpen en gaan.

Moet je huidige modem wel ethernet hebben natuurlijk.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En moet je rekenen op geeneens 10mbit speed. UTP heet niet voor niks Unshielded TWISTED pair. Die twists zijn om interferentie uit te cancellen. Denk maar niet dat je over meer dan een meter niet-getwiste kabel een fatsoenlijk Ethernet-signaal krijgt...
Pagina: 1